În Monitorul Oficial 1185/28 noiembrie 2024 a fost publicată HOTĂRÂREA nr. 1506 din 27 noiembrie 2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
Salariul minim brut pe țară garantat de la 1 ianuarie 2025 va fi de 4.050 lei lunar.
În acest moment Guvernul încă nu a comunicat dacă va menține și facilitatea de 300 lei netaxabili din salariu minim.
HG 1506/2024
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1
Începând cu data de 1 ianuarie 2025, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte în bani, fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 4.050 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,334 ore pe lună, reprezentând 24,496 lei/oră.
Art. 2
La data prevăzută la art. 1, Hotărârea Guvernului nr. 598/2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 6 iunie 2024, se abrogă.
-****-
|
PRIM-MINISTRU ION-MARCEL CIOLACU Contrasemnează: Viceprim-ministru, Marian Neacşu p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, Cristian-Vasile Bitea, secretar general Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului, Ştefan-Radu Oprea Ministrul finanţelor, Marcel-Ioan Boloş |
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 1185 din data de 28 noiembrie 2024