Salariu minim de la 1 ianuarie 2025 va fi 4.050 lei

În Monitorul Oficial 1185/28 noiembrie 2024 a fost publicată HOTĂRÂREA nr. 1506 din 27 noiembrie 2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Salariul minim brut pe țară garantat de la 1 ianuarie 2025 va fi de 4.050 lei lunar.

În acest moment Guvernul încă nu a comunicat dacă va menține și facilitatea de 300 lei netaxabili din salariu minim. 

HG 1506/2024 

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1

Începând cu data de 1 ianuarie 2025, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte în bani, fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 4.050 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,334 ore pe lună, reprezentând 24,496 lei/oră.

Art. 2

La data prevăzută la art. 1, Hotărârea Guvernului nr. 598/2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 6 iunie 2024, se abrogă.

-****-

PRIM-MINISTRU

ION-MARCEL CIOLACU

Contrasemnează:

Viceprim-ministru,

Marian Neacşu

p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,

Cristian-Vasile Bitea,

secretar general

Ministrul economiei, antreprenoriatului şi turismului,

Ştefan-Radu Oprea

Ministrul finanţelor,

Marcel-Ioan Boloş

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 1185 din data de 28 noiembrie 2024