Comisia Europeană a publicat raportul discuțiilor cu Statele Membre UE din cadrul reuniunii Comitetului pentru Transport Rutier de săptămâna aceasta arătând că s-a ajuns la un consens între statele membre pentru amânarea cu două luni a aplicării amenzilor legate de obligația de retroechipare cu tahograf inteligent G2V2 a vehiculelor dotate cu tahograf analogic și digital care operează transporturi rutiere internaționale în UE.
Raportul DG MOVE precizează că în cadrul Comitetului de Transport Rutier din 18.12.2024, s-a ajuns la un consens între statele membre pentru stabilirea unei perioade educative de două luni, valabilă până la 28 februarie 2025 în ceea ce privește obligația de retroechipare a vehiculelor care operează în alte state membre decât statul lor de înmatriculare și care sunt în prezent echipate cu tahografe analogice sau digitale non-inteligente, pentru a fi echipate cu tahografe inteligente versiunea 2 până la 31 decembrie 2024.
Aceasta înseamnă că, până la 28 februarie 2025, eforturile de aplicare a legii vor fi concentrate pe continuarea creșterii gradului de conștientizare cu privire la această obligație, în locul aplicării unei sancțiuni sau penalități la fața locului, pentru acei operatori care, din diverse motive, nu au reușit încă să efectueze retroechiparea cu tahograf inteligent 2.
Inclusiv Danemarca, a fost de acord să urmeze perioada educativă propusă de CE.
Prin urmare, TOATE statele membre ale UE s-au angajat să respecte perioada de două luni. DG MOVE a solicitat statelor membre să comunice publicarea implementării administrative naționale a acestei abordări, precum și modul în care operatorii vor fi informați (de exemplu, prin publicarea pe un site web relevant). UNTRR monitorizează atent aceste evoluții și vom reveni cu mai multe informații.
Raportul DG MOVE asupra discuțiilor din cadrul Comitetului pentru Transport Rutier privind retroechiparea cu tahograf inteligent G2V2 a vehiculelor care operează în alte state membre decât statul lor membru de înmatriculare și care sunt echipate cu un tahograf analogic sau digital non-inteligent poate fi consultat aici.
Reamintim că UNTRR a realizat numeroase demersuri la nivel european și a solicitat Comisiei Europene amânarea retro-echipării cu tahograf inteligent 2, mai multe informații aici.
[email protected]