Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European - TRAN va vota pe 16 noimebrie 2023 amendamentele de compromis TRAN la propunerea Comisiei Europene pentru stabilirea unor reguli specifice privind timpii de conducere și odihnă pentru șoferii de autocare turistice.
Cele mai importante propuneri vizează:
- derogare îmbunătățită de 12 zile de conducere consecutive pentru șoferii de autocar care să se aplice și la național
- împărțirea mai bună a perioadelor de conducere și de odihnă zilnică, pentru a se potrivi cu specificul tiparelor de lucru ale șoferilor de autocare turistice
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR consideră că propunerea Comisiei Europene pentru stabilirea unor reguli specifice privind timpii de conducere și odihnă pentru transporturile turistice de persoane este deosebit de importantă pentru șoferii de autocar și pasageri.
Turismul cu autocarul diferă semnificativ de alte activități de transport, atât în ceea ce privește modelele operaționale, cât și în ceea ce privește modelele de conducere. Șoferii de autocare operează transporturile rutiere de persoane urmând un "ritm turistic", ceea ce înseamnă că există mai multe pauze pentru turiști și mai multe opriri de-a lungul traseului. În general, șoferii de autocar petrec mai puțin timp conducând decât șoferii profesioniști de camion. Conform datelor furnizate de membrii UNTRR, un șofer de autocar conduce zilnic mai puțin de 8 ore, iar conform datelor centralizate ale industriei transportului de pasageri, timpul zilnic mediu de conducere al unui șofer de autocar în timpul unei călătorii turistice tipice este în jur 4,5 -5 h pe zi.
Având în vedere importanța votului TRAN din 16 noiembrie 2023, UNTRR a solicitat Eurodeputaților Români să sprijine amendamentele de compromis TRAN pentru stabilirea unor reguli europene specifice privind timpii de conducere și odihnă pentru șoferii de autocare care să răspundă nevoilor reale ale sectorului transportului rutier turistic de pasageri.