In cazul in care observati o eroare la inscrierea numarului de inmatriculare, dupa ce ati semnat documentul ,,copie partener”, iar personalul distribuitorului a emis documentul ,, copie client”, puteti solicita corectia numarului de inmatriculare, in punctul de lucru al distribuitorului care a emis rovinieta, in decurs de 60 minute de la emiterea acesteia.
Pentru o astfel de solicitare, va fi emis de catre personalul distribuitorului, un document justificativ in doua exemplare identice astfel:
a) primul exemplar (Corectie Numar Auto - copie partener) se inmaneaza solicitantului in vederea certificarii prin semnatura a corectitudinii datelor;
b) al doilea exemplar (Corectie Numar Auto - copie client), emis dupa certificarea copiei partener, va fi stampilat de catre distribuitor si inmanat solicitantului;
Distribuitorul va păstra, în cadrul aceluiaşi punct de lucru, pe termen de un an de la data expirării valabilităţii rovinietei, următoarele documente ce trebuie puse la dispoziţia CNAIR - S.A., la solicitarea acesteia:
(i) originalul copiei client şi al copiei partener, emise pentru numărul de înmatriculare eronat;
(ii) o copie a certificatului de înmatriculare sau a cărţii de identitate a vehiculului, din care să reiasă numărul de înmatriculare corect;
(iii) originalul copiei partener a documentului emis pentru numărul de înmatriculare corect.
ATENTIE!!!!
Doar emiterea documentului (Corectie Numar Auto - copie client) atesta modificarea numarului de inmatriculare in baza de date.
Pentru efectuarea corectiei de catre personalul distribuitorului esteobligatorie punerea la dispozitia acestuia a unei copii a certificatului de înmatriculare sau a cărţii de identitate a vehiculului
Dacă în documentul copie client, emis prin intermediul terminalelor (dispozitive de procesare a plăţilor numerar/electronice, cu drept de acces la SIEGMCR, operate de catre solicitant) a fost înscris de către acesta un număr de înmatriculare eronat, poate efectua la acelaşi terminal, în termen de maximum 60 de minute din momentul emiterii rovinietei, corecţia numărului de înmatriculare în baza de date şi se eliberează solicitantului, conform numărului de înmatriculare corect, un document care va conţine datele prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea de către CNAIR a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere, aprobate prin OMT nr. 1463/2018.
În situaţia emiterii rovinietei pentru un număr de înmatriculare eronat, în cazul în care nu a fost solicitată şi efectuată corecţia numărului de înmatriculare în termenul de maximum 60 de minute din momentul emiterii rovinietei, utilizatorul poate solicita CNAIR - S.A. corecţia numărului de înmatriculare în baza de date.
Solicitarea se transmite la CNAIR - S.A., conform formularului-tip, împreună cu:
- documentul care atestă emiterea rovinietei (cu excepţia cazului în care rovinieta a fost emisa prin intermediul serviciului de mesaje scurte) pentru numarul de inmatriculare eronat;
- certificatul de inmatriculare/ cartea de identitate a vehiculului, din care reiese numarul de inmatriculare corect;
Daca la emiterea rovinietei s-a înscris un număr de înmatriculare alocat unui tip de vehicul pentru care, potrivit legii, nu este obligatorie achitarea tarifului de utilizare, utilizatorii străini au obligaţia de a prezenta şi o copie de pe certificatul de înmatriculare a acestui vehicul.
Pe baza documentelor mentionate anterior, CNAIR va efectua corecţia numărului de înmatriculare dacă este îndeplinită una dintre conditiile prevazute in ANEXA la Normele metodologice pentru aplicarea de către Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere, aprobate prin O.M.T. nr. 1463/2018
Solicitarea se verifică în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării la CNAIR - S.A. şi, dacă aceasta este justificată, se efectuează corecţia. În cazul prevăzut mai sus utilizatorii nu pot considera rovinieta valabilă pentru numărul de înmatriculare corect până la confirmarea, în scris, de către CNAIR - S.A. a efectuării corecţiei în baza de date. Utilizatorii vor fi informaţi, în scris, de către CNAIR - S.A. cu privire la modalitatea de soluţionare a cererii, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia la CNAIR - S.A.