La sondajul IRU (Uniunea Internațională a Transporturilor Rutieri) privind amânarea retro-echipării cu tahografe inteligente G2V2, Germania, Olanda, Danemarca și Suedia nu vor nicio amânare pentru retro- echipare.
Radu Dinescu- Secretar General UNTRR: „În acest moment, statele membre UE sunt împărțite. Unele doresc amânarea retro-echipării cu tahografe inteligente 2, altele nu. Germania, Olanda, Danemarca și Suedia nu doresc amânarea. Jumătate din țările celelalte vor amânare cu 6 luni și jumătate cu 2 ani. Polonia, numărul 1 în transporturi cross-trade și cabotaj a fost întrebată de Comisie dacă este pregătită de la 1 ianuarie 2025 și a confirmat că da, este pregătită cu tahografe inteligente V2G2. România nu știm dacă a fost întrebată, dar noi am întrebat transportatorii și aceștia nu sunt pregătiți. Foarte multe persoane din afara industriei ne întreabă de ce nu suntem pregătiți, deși știam de această prevedere din 2020. Simplu! În august 2023, din cei 3 producători anunțați că vor putea finaliza produsul, doar 2 au reușit și unul dintre ei cu puțin înainte de august 2023 când Regulamentul a intrat în vigoare pentru camioanele fabricate noi. Aparatele tahograf pentru vehiculele aflate în uz au fost disponibile în piață abia la începutul anului 2024 și acestea cu multe probleme. Astfel că, transportatorii din UE au fost descurajați să se arunce să se retro-echipeze așteptând un produs mai bun, care va fi gata probabil anul viitor, când semnalul OSNMA amânat de aproape 2 ani va fi disponibil. Însă pentru întârzierea Agenției Europene pentru Programul Spațial (EUSPA) va plăti toată industria de transport anul viitor când vor mai investii în antene noi și upgrade la softul actual.„
Vă reamintim că IRU a solicita la DG Move amânarea retro-echipării cu 6 luni.
[email protected]