Comisia Europeană a lansat oficial Clean Transport Corridor Initiative, un plan ambițios care vizează dezvoltarea unei infrastructuri de încărcare pentru camioane electrice de-a lungul a două dintre cele mai importante coridoare de marfă ale Uniunii Europene. Obiectivul este ca, până în 2030, aceste rute să fie complet echipate pentru a permite tranzitul fără emisii al vehiculelor grele.
Inițiativa vine într-un moment-cheie, înaintea introducerii noilor standarde de emisii CO₂, care vor impune producătorilor de camioane să crească semnificativ vânzările de vehicule cu emisii zero. Primele două axe vizate sunt coridorul Scandinavo–Mediteranean și coridorul Marea Nordului–Baltica, rute ce susțin volume mari de transport în UE.
Inițiativa este parte integrantă din Planul de Acțiune Industrială pentru Sectorul Auto și din noul instrument european pentru competitivitate. Ulterior, inițiativa va fi extinsă la toate coridoarele TEN-T, sprijinită de datele colectate prin Regulamentul pentru Infrastructura de Combustibili Alternativi (AFIR).
Consiliul UE a subliniat că accelerarea dezvoltării infrastructurii de reîncărcare este o prioritate strategică. Fără o rețea fiabilă și extinsă, operatorii de transport rutier nu vor avea încrederea necesară pentru a investi în camioane electrice, ceea ce ar putea compromite obiectivele climatice ale Uniunii.