Tunelul rutier submarin și feroviar Fehmarnbelt care leagă Germania de Danemarca ar putea înregistra o întârziere mare, ceea ce pune în pericol întregul proiect.
Danemarca și Uniunea Europeană au alocat acesui proiect aproximativ 10 miliarde de euro, iar Danemarca a început deja lucrările, construind un tunel de 18 km.
Pe partea germană, însă, există mari întârzieri în construcția noii linii de cale ferată, care ar putea fi gata abia după circa 5 ani de la finalizarea tunelului (prevăzută pentru 2029). Iar fără legătura de pe partea Germanp, întreaga lucrare este inutilă.
Actuala cale ferată germană este învechită și este legată de un pod peste strâmtoarea Fehmarn, care are deja probleme în gestionarea traficului actual de trenuri de călători și vehicule, și care nu ar putea suporta trecerea trenurilor de marfă. Așa că se are în vedere construirea unui nou tunel care să găzduiască atât o nouă linie de cale ferată, dar și un drum cu patru benzi, menținând în același timp vechiul pod pentru pietoni, bicicliști și trafic lent. Însă, din cauza uneo dificultăți birocratice considerabile legate de autorizațiile de mediu, este
posibil ca această construcție să fie amânată pentru 2033, ceea ce ar afecta și mai mult partea feroviară a conexiunii.
Potrivit unei analize financiare din 2020, din traficul feroviar, veniturile ar fi trebuit să fie de cel puțin 53,6 milioane de euro anual. Însă, lipsa trenurilor ar reduce veniturile și ar duce la creșterea poluării prin numărul mare de camioane din trafic, care ar trește cu circa 900 de vehicule zilnic.
Ministerul german ia în calcul și modernizarea podului existent, însă este posibil ca acesta să fie limitat doar la trenurile de pasageri.