Transportatorii care operează între Statele Unite, Canada și Mexic se confruntă cu o presiune tot mai mare din cauza modificărilor tarifare și a intensificării reglementărilor. Deși Acordul USMCA (fost NAFTA) a oferit anterior un cadru predictibil și eficient pentru transportul rutier, recentele schimbări au creat bariere semnificative în calea fluxurilor comerciale.
Tot mai multe produse din Mexic și Canada nu mai beneficiază de preferințele USMCA, fiind supuse unor tarife de până la 25%. Tarifele pe materiale-cheie, precum oțelul și aluminiul, pot atinge chiar și 50%, în timp ce evoluțiile legate de regulile de origine complică suplimentar lanțurile de aprovizionare. Se discută, de asemenea, noi cerințe, cum ar fi obligativitatea cunoașterii limbii engleze de către șoferii străini sau intensificarea controalelor la graniță, cum s-a întâmplat recent în statul Texas.
În acest context, rămâne esențial ca transportatorii să fie parte din dialogul politic și să consolideze parteneriatele din lanțul logistic regional. Integrarea economică nord-americană rămâne un model cu potențial, dar continuitatea sa depinde de reglementări coerente, aplicabile uniform și decizii politice asumate.