Intenția Guvernului de a alinia nivelul accizelor înseamnă o scumpire a motorinei cu 11 cenți, ce se traduce într-un cost suplimentar de 350 de milioane de euro pe an pentru sectorul de transport rutier. Asociațiile profesionale din transporturi au cerut Guvernului să nu penalizeze sectorul rutier prin această manevră deoarece deja Italia se află pe primul loc în UE după nivelul accizelor aplicate la motorină.
Deși transportatorii de mărfuri pot obține o rambursare parțială a accizelor la combustibil, aceasta se aplică doar celor care folosesc vehicule de peste 7,5 tone și cu motor Euro V sau mai mare. Prin urmare, sunt excluse întregul sector de distribuție și cei cu vehicule grele conforme cu Euro IV. Se estimează că vehiculele industriale Euro V și Euro VI reprezintă doar 37,4% din flota italiană.
De asemenea, transportatorii au cerut reluarea discuțiilor cu privire la modificările legislative ce vizează respectarea termenelor de plată și a timpilor de așteptare la încărcarea și descărcarea mărfurilor, subiecte definite în urma unei analize efectuată de Registrul Transporturilor Rutiere, la fel ca și valorile costurilor de exploatare ale companiilor.