În data de 10.09.2024, IRU a organizat webinarul Comerț mai rapid peste granițele CCG (Consiliul de Cooperare al Golfului): Utilizarea TIR ca impuls rapid și profitabil, în cadrul căruia au fost invitați Asantewaa Engmann-Head of operations ELITE CO, Philip Khoury - CEO ADSO, Walid Kassem-COO Milton Group ce au împărtășit experiența utilizării sistemului TIR . Totodată au fost prezentate provocările la care sunt expuși operatorii economici din regiune, respectiv timpii mari de așteptare în vamă, costuri mari de transport asociate (utilizarea ineficientă a flotei și a șoferilor din cauza timpului de inactivitate), emisii mari de carbon, termene de livrare imprevizibile și infrastructura rutieră. O soluție optimă, sigură și eficientă pentru activitatea economică o reprezintă folosirea sistemului TIR, a cărui utilitate se justifică prin avantajele pe care le oferă și anume: culoare speciale în Arabia Saudită și Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite), lipsa costurilor suplimentare pentru escorta de bunuri de mare valoare, brokeri dedicați la granițele Arabiei Saudite, asistența telefonică 24/7 la frontiere, operatori de încredere cu vehicule verificate și certificate de către vamă să utilizeze Carnete TIR, garanție unică la preț fix, vizibilitatea operațiunilor TIR prin aplicația TIR-EPD.
Se preconizează că transportul rutier de marfă din regiune va continua să crească în următorii ani, determinat de proiectele de infrastructură planificate, de creșterea comerțului intra-CCG și de extinderea comerțului electronic în regiunea Orientului Mijlociu și a Africii de Nord. Conflictele geopolitice actuale stimulează, de asemenea, cererea de transport rutier de marfă în CCG. Criza actuală din Marea Roșie a avut un impact semnificativ asupra transportului maritim, comerțul fiind redirecționat spre opțiunea transportului rutier de marfă sau intermodal.
TIR, tranzitul global susținut de ONU permite trecerea frontierei semnificativ mai rapidă și mai sigură pentru operatorii de transport și expeditori. Timpii de tranzit terestru mai rapizi modifică calculele aferente costurilor și timpului de transport pentru fluxurile comerciale regionale în cadrul CCG sau cu vecinii săi, precum și pentru fluxurile comerciale intercontinentale care trec prin CCG, în special rutele maritime dintre Asia și Europa.