Azi, 26 august 2024, a avut loc o întâlnire a UNTRR, Confederația Patronală Concordia și Marcel Ciolacu, prim-ministru României.
Întâlnirea a avut loc la Palatul Guvernului.
Din partea UNTRR a participat dl. Radu DINESCU- Secretar General UNTRR
După întâlnire, dl. Radu DINESCU a declarat:
„În urma întâlniri, am apreciat că reprezentanții Guvernului au dat curs parțial solicitării UNTRR de creștere a valorii ajutorului de stat acordat pentru compensarea creșterii accizei la motorină de la 13 bani la 20 bani pe litrul de motorină achiziționată pentru semestrul 1 și pentru semestrul 2 cerem restituirea a 34 bani /litru. Efectuarea urgentă a plăților pe semestrul 1 pentru cererile depuse de transportatori și aprobate de ARR. Să se prelungească schema de ajutor de stat si pentru motorina achiziționată până la data de 31.12.2024 ( în acest moment se acordă doar pentru motorina achiziționată pana la data de 15 noiembrie a.c.).
Referitor la Sistemul RO e-Transport, UNTRR a solicitat amânarea aplicării sancțiunilor pentru neutilizarea aplicației GPS de la 1 septembrie, la 1 ianuarie 2025. Și a obținut această promisiune de derogare de la Guvern. Guvernul va amâna aplicarea sancțiunilor prevăzute de legislația e-Transport până la 1 ianuarie 2025, doar pentru neutilizarea aplicațiilor pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat și a transporturilor rutiere internaționale de bunuri.
UNTRR a mai solicitat intervenția Guvernului României la Comisia Europeană pentru amânarea retroechipării vehiculelor comerciale cu tahograf digital Smart 2 care are termen de aplicare până la 31.12. 2024, și după instalarea tahografelor pe vehicule, verificarea tehnică și calibrarea să se efectueze la 2 ani.”
De asemenea, dl. Dinescu a mai solicitat ca România să înceapă să utilizeze eCMR ca în multe state europene în loc de soluții locale costisitoare.
Digitalizarea politiei rutiere, PVCC să nu mai fie pe scrise olograf pe hârtie, ci digital și să se urmărească încasarea amenzilor la pentru sancțiunile aplicate străinilor.
UNTRR și Confederația Patronală Concordia au mai solicitat:
- schema rabla pentru camioane comerciale grele
- subvenționarea achiziției de camioane verzi cu combustibili alternativi (emisii reduse și zero) și a infrastructurii aferente
- modificarea legislatiei OG 43/1997 privind regimul drumurilor pentru permiterea unui convoi de transport agabaritic mai mare de 75 de metri, pentru a permite transportul palelor si turbinelor eoliene care depasesc lungimea de 80 de metri. -
La începutul anului 2025 vor demara mai multe proiecte de instalare si montare a eolienelor în județele Constanța, Tulcea, Buzău, Galați, Vaslui, Iași si transportatorii deja au semnat contracte pentru aceste transporturi. Însă tehnologia care va ajunge in Romania de la Vestas este de ultima generație și lungimea palelor depășește lungimea maximă admisa in legislația națională (OG 43/1997) care poate fi transportata intr-un convoi. Si de aceea se impune rapid modificarea legislației naționale.
UNTRR a solicitat materializarea în timp util a amânării aplicării amenzilor pentru neutilizarea sistemelor de monitorizare GPS conform acordului cu Primului Ministru de la întâlnirea de luni, 26 august a.c.:
Intervenția UNTRR nr. 799/30.08.2024 adresată Domnului Marcel-Ioan BOLOȘ- Ministrul Finanțelor ref.: contravențiile legate de nerespectarea de către conducătorul vehiculului de transport și de către operatorul de transport a obligațiilor legate de poziționarea vehiculului și codul UIT
Intervenția UNTRR nr. 803/30.08.2024 adresată Domnului Prim-Ministru Ion – Marcel CIOLACU- Guvernul României ref. prorogare termen pentru aplicarea sancțiunilor în cazul contravențiile legate de nerespectarea de către șofer și transportator a obligațiilor legate de poziționarea vehiculului prin GPS