Conform Studiul UNTRR Piața Transporturilor rutiere 2018-2030, analiza transportului de persoane pe moduri de transport arată că pandemia de Covid-19 a adus provocări semnificative în sectorul transportului de călători, afectând în mod deosebit transportul rutier național și internațional.
În anul 2020, numărul total de persoane transportate a scăzut cu 20%, iar până în anul 2022, deși numărul pasagerilor a crescut cu aproape 23%, nu a ajuns la nivelul din anul 2019.
În perioada 2018 - 2023 doar transportul rutier a avut o scădere a numărului de pasageri, de la 361 la 338 mil persoane.
Transportul aerian de persoane a înregistrat cea mai mare creștere, depășind chiar activitatea pre-pandemică. Transportul feroviar a avut o revenire semnificativă după pandemie, iar în 2023 acest segment a depășit cu 12% rezultatele din 2019
Transportul fluvial de persoane este aproape inexistent în contextul analizei de transport general. Acesta este relevant din perspectiva turismului de croazieră.
În ceea ce privește rutele, transportul rutier continuă să fie principalul mod de transport de persoane din România (național) cu o pondere de 81%, în detrimentul transportului feroviar și aerian. Acest lucru se datorează, în principal, costurilor mai mici și a flexibilității mai mari a transportului rutier.
În ultimii ani, autoritățile locale din România au investit în dezvoltarea transportului public urban. Acest lucru a dus la o creștere a numărului de călători în transportul public urban.
Pentru transportul internațional de pasageri, s-a observat cel mai redus număr de călători, însă acesta deține cea mai mare proporție în ceea ce privește distanța totală parcursă de pasageri.
Informații detaliate privind transportul rutier de persoane, consultați Piața Transportatorilor rutiere 2018-2030