În Polonia se discută tot mai mult de introducerea săptămânii de lucru de patru zile, care ar putea fi posibilă prin modificarea Codului Muncii din 2027. Reprezentanții transportatorilor de aici spun că o astfel de măsură în domeniile de transport, logistică sau expediții ar crește costurile cu cel puțin 40%.
În plus, aceștia sunt de părere că șoferii vor lucra la fel de mult ca în prezent, iar patronii firmelor de transport vor cotiza mai mult la stat pentru orele suplimentare. Ei au explicat că șoferii sunt plecați pe traseu adesea timp de câteva săptămâni și este imposibil să se întoarcă la bază la fiecare 4 zile. O astfel de măsură ar duce și la creșterea semnificativă a încărcării camioanelor.
Cei din industria transporturilor din Polonia consideră că introducerea unei săptămâni mai scurte nu va fi posibilă nici în viitorul apropiat. Dar, că este posibil ca industriile legate de transport să încerce o astfel de măsură cum ar fi service-urile sau cei care se ocupă de înlocuirea anvelopelor, ceea ce ar crește semnificativ costurile de transport.
Transportatorii polonezi au mai spus că nu este tocmai momentul potrivit pentru impunerea unei astfel de măsuri în condițiile în care țara se confruntă cu numeroase proteste prin care se dorește atragerea atenției autorităților de aici asupra situației dramatice în care se află operatorii din domeniu și a lipsei șoferilor profesioniști de pe piață, număr ce a ajuns la câteva zeci de mii și care are slabe șanse să scadă în următorii 3-4 ani.
Abonați-vă pentru a putea avea acces la o gamă largă de articole și informații
Vrei sa primesti ultimele noutati?
Remind me later
Thank you! Please check your email inbox to confirm.