Adunarea Generală a Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere (IRU) și ședințele consiliilor de transport marfă și persoane, care au avut loc în zilele de 7 și 8 noiembrie 2024 la Geneva au reunit membri IRU din întreaga lume pentru a discuta despre provocările stringente din transporturile rutiere și pentru a identifica soluții. De asemenea, a fost aleasă noua conducere a organizației.
În cadrul Adunării Generale, membrii IRU l-au reales în unanimitate pe Radu Dinescu în funcția de Președinte. Au mai fost aleși doi noi vicepreședinți.
Perioada de mandat 2025-2027 va marca două premiere semnificative pentru femei în transportul rutier comercial. Pentru prima dată, Consiliul de Transport Persoane (CTP) IRU va avea o femeie președinte, Anna Grönlund (SBF), iar Executivul prezidențial va avea patru femei, reluând eforturile sectorului transportului rutier de a spori reprezentarea femeilor în funcții de conducere ( click aici pentru lista completă a noii conduceri IRU).
Pe parcursul întâlnirilor, IRU a prezentat ultimele date privind deficitul de șoferi și inițiativele pentru a stimula participarea femeilor în sector, beneficiile comerciale ale sistemului TIR și concluziile preliminare ale sondajului Green Compact. Au fost ratificate și programele de lucru 2025 pentru consiliile de marfă și persoane IRU.
Dezbateri cu experți din industrie
În același context, au avut loc discuții în care au fost prezentate perspective regionale și globale privind transporturile de marfă și persoane.
Laurens van Remortele și Hugo Visser de la Transvision, un furnizor de mobilitate olandez înființat în 1994, au împărtășit experiența de parteneriat cu operatorii pentru achiziționarea și testarea autocarelor electrice. Aceștia au subliniat modul în care angajamentul comun îmbunătățește parteneriatele, facilitând schimbul de idei, oportunități și riscuri.
În cadrul Consiliului de transport marfă, Robert Costello (ATA - SUA), Eyad Karadsheh (DB Schenker), Eduart Kasa (ANALTIR - Albania) și Elisabeth Post (TLN - Olanda) au prezentat modul în care măsurile protecționiste împiedică din ce în ce mai mult operațiunile de transport transfrontalier.
La principalele puncte de trecere a frontierei din întreaga lume, șoferii de camion se confruntă cu timpi foarte lungi de așteptare din cauza controalelor ineficiente, redundante și a lipsei digitalizării.
La Adunarea Generală, Michael Oppermann (BVTM - Germania), Pierre-Alain Saclier (CEVA Logistics - China), Chris Spear (ATA - SUA), Patrick Westelinck (Președintele CTP) și Andreas Zink (LKW WALTER - Austria) au discutat despre abordărilor pragmatice pentru atingerea obiectivului de zero emisii până în 2050.
Răspunsurile din panel și ale audienței au evidențiat importanța utilizării soluțiilor disponibile chiar acum, ca parte a unei abordări pragmatice a decarbonizării.
De asemenea, au avut loc două momente speciale de rămas bun pentru Patrick Westelinck (vicepreședintele IRU) și Turkmen Bootaev (președintele AIRTO-KR).