TRAN a adoptat astăzi amendamentele de compromis pentru stabilirea unor reguli specifice privind timpii de conducere și odihnă pentru șoferii de autocare turistice.
De menționat că UNTRR a solicitat Eurodeputaților Români să sprijine amendamentele de compromis TRAN referitoare la stabilirea unor reguli specifice privind timpii de conducere și odihnă pentru șoferii de autocar, mai multe detalii aici.
Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European - TRAN, comisia principală a acestui dosar, a votat în favoarea amendamentelor de compromis depuse de raportorul său care supraveghează dosarul, deschizând în sfârșit calea către regulile concepute pentru profesia de șofer de autocar.
Conform amendamentelor propuse, șoferii de autocar, care efectuează transporturi turistice își pot împărți, pe lângă regulile actuale, pauza de 45 de minute în două pauze de cel puțin 15 minute. În cursele cu durată de șase zile sau mai mult, șoferii de autocar pot, o dată pe călătorie, să își continue călătoria cu o oră suplimentară și își pot recupera pauza după aceea. De asemenea, aceștia vor putea efectua tururi naționale mai lungi de până la 12 zile, în prezent fiind posibilă această derogare doar pentru tururile internaționale.
TRAN a propus, de asemenea, ca documentele pentru control să fie digitalizate și stocate pe un site web multilingv, care să fie creat de Comisia Europeană, și să fie puse la dispoziția ofițerilor de control atunci când efectuează verificări în trafic. De asemenea, Comisiei i s-a solicitat să examineze posibilitatea de a integra site-ul web multilingv ca parte a Sistemului de informații al pieței interne (IMI), facilitând și mai mult schimbul de informații.
Următorul pas legislativ în procedura parlamentară este un vot în plenul din decembrie 2023.