UNTRR a participat la reuniunea asociațiilor europene de transport rutier de mărfuri membre ale Comitetului de Legătură Transport Marfă - CLTM IRU care a avut loc la Bruxelles pe 4 aprilie 2024.
Cu această ocazie, UNTRR și asociațiile de transport rutier de mărfuri din UE au adoptat poziția industriei transporturilor rutiere cu privire la două subiecte importante pentru transportatorii rutieri europeni de mărfuri:
- transport combinat: domeniul de aplicare al directivei transportului combinat ar trebui să includă numai operațiunile de transport combinat intra-UE între statele membre care implică cel puțin o trecere a frontierei. Pentru a îmbunătăți securitatea juridică, definiția transportului intermodal ar trebui integrată cu definiția transportului combinat și condițiile măsurilor de sprijin
- migranții ilegali: membrii CLTM au discutat poziția industriei față de propunerea Comisiei Europene privind regulile minime pentru prevenirea și contracararea facilitării intrării, tranzitului și șederii neautorizate în Uniune. Industria transporturilor rutiere solicită reguli specifice UE prin care să se asigure că transportatorii rutieri și șoferii acestora nu trebuie considerați responsabili pentru niciun prejudiciu legat de încercarea de urcare neautorizată într-un vehicul a migranților ilegali, fiind necesară stabilirea unei proceduri clare și detaliate prin care transportatorii rutieri să poată dovedi că au luat toate măsurile necesare pentru a preveni această situație
Alte subiecte importante discutate de asociațiile de transport rutier de mărfuri din UE:
- impactul protestelor agricultorilor asupra transporturilor rutiere, inclusiv posibilitatea de a solicita despăgubiri,
- Acordul temporar UE-Ucraina privind transportul rutier: Gestionarea și aplicarea acordului și pregătirea unui nou mandat pentru prelungirea acestuia – status, precum și evoluții în sistemul de cote multilaterale al CEMT
- Evoluția dosarelor de mediu ale UE - inițiativa CE de ecologizarea flotelor corporative, CountEmissionsEU și revizuirea regulilor UE privind greutățile și dimensiunile
- Dosarele sociale ale UE - Tahograf inteligent versiunea 2, angajarea șoferilor din țări terțe, revizuirea Directivei UE privind permisul de conducere.
Pentru mai multe informații, contactați: roxana.ilie@untrr.ro