Experții în accidente de la DEKRA avertizează despre riscurile oboselii la volan. Aceștia spun că șoferii care ignoră semnele oboselii la volan, precum căscatul frecvent sau scăderea capacității de concentrare se pun în pericol atât pe ei, dar și pe alții. Un derapaj de o secundă la viteza de 120 km/h duce la parcurgerea unei distanțe de 33 m, care în trei secunde ajung la 100 m, în care vehiculul se deplasează în mod necontrolat fiind expus unui accident.
Anul trecut, din cauza oboselii la volan s-au produs 1.902 accidente de circulație cu vătămări corporale în Germania, unde au fost rănite 3.010 persoane, dintre care 42 au murit.
Reprezentanții de la DEKRA mai spun că este mai greu pentru un șofer să își mențină concentrarea în amurg sau pe întuneric după o zi obositoare, mai ales dacă se deplasează pe porțiuni monotone de autostradă. Printre simptomele care indică faptul că șoferul are nevoie urgent de o pauză se numără căscatul frecvent, pierderea concentrării și dificultăți de a rămâne pe drumul cel bun. În aceste situații cel mai bun este un somn de 15-20 de minute și apoi exerciții în aer curat, mai eficiente decât o cafea sau o băutură energizantă.
Sistemele de avertizare în caz de somnolență sunt obligatorii la toate vehiculele noi din UE încă din iulie 2024. Acestea se folosesc de date precum menținerea direcției, a benzii de circulație, mișcările ochilor, clipirea, timpul de condus și viteza, pentru a detecta semnele de oboseală iar un semnal acustic sau vizual, poate sugera șoferului să ia o pauză.