Legislația poloneză prevede în prezent ca cei care manipulează tahograful să fie pedepsiți atât cu amendă, dar și cu suspendarea permisului pentru trei luni. Aceeași perioadă de suspendare este valabilă și în cazul transportului unui număr mai mare de pasageri, sau pentru depășirea limitei de viteză cu 50 km/h. În cazul încălcării interdicției de trei luni, această perioadă se dublează. În cazul manipulării tahografului, pedeapsa este una dintre cele mai aspre din UE și vizează nu numai compania de transport, dar și șoferul. Cu toate acestea, Minsterul Infrastructurii din Polonia propune ca, în cazul încălcării interdicției de trei luni, aceasta să fie prelungită la cinci ani. În aceste fel, șoferilor profesioniști le este pus în pericol chiar locul de muncă, dacă nu respectă interdicția inițială, astfel că, potrivit oficialilor polonezi, legea ar putea fi pusă în practică mult mai eficient. Unii specialiști polonezi consideră, însă, că o astfel de măsură este neconstituțională deoarece încalcă principiul egalității în fața legii și pe cel al proporționalității. Astfel s-ar putea ajunge la o situație în care un șofer care manipulează tahograful să suporte consecințe mai grave decât, de exemplu, o alta care conduce sub influența alcoolului, unde suspendarea permisului este de cel puțin un an.