Sigiliul de calitate „Made in Germany” și-a pierdut mult din importanță, consideră 71% dintre companiile chestionate în cadrul unui sondaj Forsa pentru Commerzbank. Însă, economia speră la impulsuri pozitive din partea unui nou guvern federal.
În cadrul sondajului au fost chestionate 1.525 de companii, dintre care doar 10% au apreciat condițiile generale din Germania ca fiind foarte bune sau bune, în timp ce 60% le vede ca fiind satisfăcătoare și pentru 29% acestea sunt slabe.
Multe companii caută piețe noi de vânzare și calculează creșteri de prețuri în contextul unor potențiale creșteri ale costurilor vamale. Un sondaj realizat de DZ Bank după ce președintele american a anunțat un tarif de 25% la importurile de mașini și oțel arată că jumătate din cele peste 1.000 de IMM-uri chestionate se tem de efectele indirecte ale acestei decizii, cum ar fi creșteri de preț de la furnizor, iar 15% se consideră afectate direct de aceste scumpiri. Se pare, însă, că mai mult decât tarifele americane, cele care ar putea afecta mai mult firmele mici și mijlocii ar fi cele impuse de UE. Astfel, circa 30% se așteaptă la prețuri mai mari de achiziție, iar 46% se tem de efectele asupra furnizorilor.
În prezent, însă, măsurile ce vizează tarifele suplimentare dintre UE și SUA au fost suspendate.