Documentele, respectiv actul de identitate, permisul de conducere, precum şi dovada plăţii tarifului de eliberare, necesare pentru obţinerea/vizarea certificatelor profesionale ale conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere se depun în sistemul informatic pus la dispoziţie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
Ministerul Transporturilor a publicat în Monitorul Oficial, ORDIN nr. 3295 din 23 septembrie 2024 pentru instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare a procedurilor administrative privind emiterea certificatelor/atestatelor profesionale ale personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, precum şi pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2011
Ordinul 3295/2024 prevede digitalizarea certificatelor profesionale ale conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere, digitalizarea atestatului de instructor auto şi a atestatului profesorului de legislaţie rutieră precum și atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport rutier cu troleibuzul.
Conform, actului legislativ:
Documentele, respectiv actul de identitate, permisul de conducere, precum şi dovada plăţii tarifului de eliberare, necesare pentru obţinerea/vizarea certificatelor profesionale ale conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere/ instructorilor auto și a șoferilor de troleibuz:
- Actele se depun în sistemul informatic pus la dispoziţie de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R.
- Certificatele de pregătire profesională enumerate mai sus, se emit de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., în format electronic, din sistemul informatic al acesteia.
- Certificatele de pregătire profesională se semnează cu o semnătură electronică calificată.
Pentru mai multe informații: Ordinul 3295/2024, aici
Pentru mai multe informații: lorena.sandu@untrr.ro