ANEXĂ: TARIFE SUPLIMENTARE de utilizare a drumurilor de interes naţional
(- Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.836/2018)
PARTEA 1:
Nr. crt.
|
Denumirea tarifului
|
Unitatea de calcul
|
Tariful unitar, cu TVA (euro), actual
|
1.1.
|
Emitere AST în limitele de competenţă; include traseu, condiţii de parcurs şi cost
|
în regim normal, la mai mult de două zile lucrătoare de la data înregistrării la unităţile/subunităţile C.N.A.I.R. - S.A.
|
tarif/document
|
10% din valoarea totală a tarifelor de depăşire, dar nu mai puţin de 10 euro şi nu mai mult de 500 euro
|
1.2.
|
în regim de urgenţă, în mai puţin de două zile lucrătoare de la data înregistrării la unităţile/subunităţile C.N.A.I.R. - S.A.
|
tarif/document
|
tariful de la pct. 1.1 multiplicat cu 1,5
|
1.3.
|
Emitere AST în agenţiile de control şi încasare (ACI) în limitele de competenţă; include traseu, condiţii de parcurs şi cost
|
tarif/document
|
10% din valoarea totală a tarifelor de depăşire, dar nu mai puţin de 10 euro şi nu mai mult de 500 euro
|
1.4.
|
Emitere AST complementară în limitele de competenţă; include traseu, condiţii de parcurs şi cost
|
tarif/document
|
10% din valoarea totală a tarifelor de depăşire, dar nu mai puţin de 10 euro şi nu mai mult de 500 euro
|
2.
|
Estimare; include condiţii de parcurs, distanţă şi cost; nu include traseu
|
tarif/document
|
50,00
|
3.
|
Depăşirea masei totale maxime admise, indiferent de tipul suspensiilor, numărul de axe sau de roţi
|
tarif x distanţă
|
0,02*(G - mma/2)
|
4.
|
Depăşirea masei maxime admise pe axă, indiferent de numărul de roţi
|
|
tarif x distanţă
|
suspensii pneumatice sau echivalente
|
alte suspensii decât cele pneumatice sau echivalente
|
4.1.
|
axa simplă
|
0,65*(G - mma)
|
1,5*(0,65*(G - mma))
|
4.2.
|
axa dublă
|
0,7*(G - mma) ^2/(G - mma + 1)
|
1,5*(0,7*(G - mma) ^2/(G - mma + 1))
|
4.3.
|
axa triplă
|
0,5*(G - mma) ^2/(G - mma + 1)
|
1,5*(0,5*(G - mma) ^2/(G - mma + 1))
|
5.1.
|
Depăşirea dimensiunilor maxime admise
|
lungime
|
tarif x distanţă
|
0,008*(L - Lma)
|
5.2.
|
lăţime
|
0,025*(l - lma) + 0,05
|
5.3.
|
înălţime
|
0,04*(h - hma) + 0,006
|
6.
|
Recântărire sau remăsurare, la solicitarea utilizatorului
|
tarif/operaţie
|
50,00
|
NOTĂ:
PENTRU VALORI ALE MASELOR PE AXE CARE DEPĂŞESC MASA MAXIMĂ AUTORIZABILĂ PREVĂZUTĂ LA ART. 41 ALIN. (8) DIN ORDONANŢA GUVERNULUI NR. 43/1997 PRIVIND REGIMUL DRUMURILOR, REPUBLICATĂ, CU MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE ULTERIOARE, VALOAREA REZULTATĂ DIN FORMULĂ SE MULTIPLICĂ CU UN COEFICIENT DE 1,5.
LEGENDĂ:
G = masă reală, exprimată în tone, constatată din documente sau prin cântărire
mma = masă maximă admisă în circulaţie pe drumurile publice, exprimată în tone
L = lungimea reală a vehiculului, exprimată în metri, constatată din documente sau prin măsurare
l = lăţimea reală a vehiculului, exprimată în metri, constatată din documente sau prin măsurare
h = înălţimea reală a vehiculului, exprimată în metri, constatată din documente sau prin măsurare
Lma = lungimea maximă admisă a vehiculului, exprimată în metri
lma = lăţimea maximă admisă a vehiculului, exprimată în metri
hma = înălţimea maximă admisă a vehiculului, exprimată în metri
AST - autorizaţie specială de transport
Prin semnul ^ se înţelege ridicare la putere
C.N.A.I.R. - S.A. - Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.
Pentru mai multe informații:
ORDIN nr. 748 din 7 martie 2024 privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.