ISCTR a informat UNTRR că utilizarea tahografului inteligent de generația a doua (G2V2) nu este obligatorie pentru vehiculele înmatriculate în România care efectuează transporturi internaționale către țări terțe.
Autoritatea a confirmat că cele două sancțiuni aplicate recent de inspectorii ISCTR unor transportatori români care desfășurau curse pe rutele România–Turcia și Turcia–Ucraina au fost rezultatul unei interpretări greșite a legislației europene în vigoare.
Prin adresa transmisă astăzi către UNTRR, ISCTR aliniază oficial poziția sa cu cea exprimată anterior de DG MOVE – Direcția Generală Mobilitate și Transport din cadrul Comisiei Europene, care a precizat clar că obligația dotării cu tahograf inteligent versiunea 2 (G2V2) se aplică doar vehiculelor care operează în alte state membre ale UE decât statul membru în care sunt înmatriculate, conform articolului 3 alineatele (4) și (4a) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014.
Mai mult, vehiculele înmatriculate în UE care desfășoară exclusiv transporturi în regim AETR nu intră sub incidența Regulamentului (CE) nr. 561/2006 și, implicit, nici sub incidența Regulamentului (UE) nr. 165/2014. Prin urmare, în astfel de cazuri, obligația de echipare cu tahograf G2V2 nu se aplică.
UNTRR recomandă transportatorilor sancționați să conteste procesele-verbale de contravenție.
ISCTR a informat totodată că a transmis o circulară internă către toți inspectorii săi din teritoriu, prin care clarifică interpretarea corectă a legislației europene, astfel încât pe viitor controalele să se desfășoare în conformitate cu normele aplicabile.
Pentru adresa ISCTR: aici
[email protected]