IRU a cerut Comisiei Europene să explice în mod oficial care sunt implicațiile practice ale recentei decizii ale Curții Uniunii Europene cu privire la anularea obligativității companiilor de a-și aduce camioanele acasă. Raluca Marian, director EU Advocacy la IRU a spus că firmele de transport au nevoie de o poziție oficială în acest sens, în condițiile în care pe pagina de web a Comisiei nu se menționează decizia Curții, ci se explică în continuare modul în care transportatorii ar trebui să își aducă acasă camioanele la opt săptămâni. În plus, aceasta a cerut clarificări și cu privire la cazurile de transportatori care au primit amenzi înainte de decizia Curții. „Deși Curtea Uniunii Europene a precizat clar că prevederea care obligă operatorii de transport să returneze vehiculele la bază la fiecare opt săptămâni este nulă de drept, primesc adesea întrebarea «Pot fi încă amendat pentru că nu returnez vehiculul la bază?» ... s-ar putea să ne fie clar că decizia Curții are un efect imediat, dar sutele și miile de micro-afaceri care operează în transporturi în UE nu sunt toate familiarizate cu sistemul complex de norme al Curții UE. ... În acest moment, pagina web a Comisiei privind regulile de acces pe piață nici măcar nu menționează decizia Curții și explică în continuare modul în care vehiculul ar trebui să revină la bază.“ IRU a mai cerut clarificări despre modul în care decizia Curții afectează înțelegerea și aplicarea practică a cel puțin alte două domenii specifice asupra cărora Comisia Europeană a furnizat deja clarificări: întoarcerea șoferului și situaţiile de detaşare şi nedetaşare a conducătorului auto. „IRU are în vedere o abordare în două etape, cu o clarificare foarte urgentă asupra prevederilor referitoare la returnarea vehiculului și o analiză mai aprofundată a raționamentului Curții asupra celorlalte aspecte“.
Abonați-vă pentru a putea avea acces la o gamă largă de articole și informații