Criza de șoferi din UE ar putea fi atenuată cu ajutorul celor din țările terțe. Aceasta este ideea susținută de IRU inclusiv la un eveniment desfășurat recent în Tunisia, cu numele THAMM Plus.
În comunicatul lansat de IRU se precizează că sectorul transportului rutier din UE își intensifică eforturile pentru a atrage talente locale, punând un accent deosebit pe tineri și femei. Însă, deoarece deficitul rămâne acut și o parte semnificativă a forței de muncă actuale se apropie de pensionare, industria are nevoie și de șoferi calificați din țări terțe, inclusiv din Tunisia.
„Trebuie să abordăm două probleme interconectate: deficitul cronic de șoferi în UE și lipsa standardelor de calificare profesională în multe țări din întreaga lume. Prin armonizarea standardelor de calificare profesională la nivel global, putem atenua deficitul de șoferi, îmbunătățind în același timp condițiile de calificare în țările partenere precum Tunisia. Este o soluție reciproc avantajoasă.”, a declarat Patrick Philipp, directorul IRU pentru certificare și standarde.
IRU conduce mai multe inițiative care să ajute transportatorii din UE să angajeze șoferi calificați din țări terțe, cum este proiectul Skilled Driver Mobility for Europe (SDM4EU), care face parte din proiectele de asistență tehnică din cadrul Facilității de parteneriat pentru migrație (MPF), finanțate de UE.
De asemenea, IRU a finalizat studiul „Șoferi de autobuz și camion din țări terțe” (STEER2EU), încredințat de Comisia Europeană. În cadrul studiului au fost examinate condițiile UE pentru angajarea șoferilor extracomunitari și cadrele de calificare a șoferilor în 20 de țări din afara UE, inclusiv Tunisia.