Dacă în timpul unui control în trafic autoritățile din Ungaria oprește un camion și din verificările cardului tahograf reiese că șoferul nu s-a întors acasă la patru săptămâni aplică amenzi firmelor de transport în valoare de 250.000 HUF (APROX 660 EURO).
La un control în trafic efectuat la o firmă din România în această săptămână, autoritățile din Ungaria au descoperit verificând cardul tahograf că șoferul era plecat din Romania de 28 zile.
Cu toate că șoferul român era în drum spre casă autoritățile din Ungaria au aplicat firmei o amendă de 250.000 HUF.
Conform Regulamentului 1054/2020:
"În oricare două săptămâni consecutive, un conducător auto trebuie să efectueze cel puţin:
a) două perioade de repaus săptămânal normale; sau
b) o perioadă de repaus săptămânal normală şi o perioadă de repaus săptămânal redusă de cel puţin 24 de ore.
O perioadă de repaus săptămânal începe nu mai târziu de sfârşitul a şase perioade de 24 de ore de la încheierea perioadei de repaus săptămânal precedente.
Prin derogare de la cele scrise mai sus, un conducător auto care efectuează operaţiuni de transport internaţional de mărfuri poate, în afara statului membru de stabilire, să efectueze două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive, cu condiţia ca, în oricare patru săptămâni consecutive, acel conducător auto să efectueze cel puţin patru perioade de repaus săptămânal dintre care cel puţin două perioade de repaus săptămânal să fie perioade de repaus săptămânal normale.
De asemenea, întreprinderile de transport trebuie să organizeze activitatea conducătorilor auto în aşa fel încât aceştia să poată în fiecare perioadă de patru săptămâni consecutive să se întoarcă la centrul operaţional al angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului auto şi unde începe perioada de repaus săptămânal a conducătorului auto, în statul membru de stabilire al angajatorului, sau să se întoarcă la locul de reşedinţă al conducătorului auto, pentru a petrece cel puţin o perioadă de repaus săptămânal normală sau o perioadă de repaus săptămânal de peste 45 de ore luată în compensaţie pentru perioade de repaus săptămânal reduse.
Cu toate acestea, în cazul în care conducătorul auto a efectuat două perioade de repaus săptămânal reduse consecutive în conformitate cu alineatul (6), întreprinderea de transport organizează activitatea conducătorului auto în aşa fel încât acesta să poată să se întoarcă înainte de începutul perioadei de repaus săptămânal normale de peste 45 de ore luată în compensaţie.
Întreprinderea de transport documentează modul în care îşi îndeplineşte această obligaţie şi păstrează documentaţia la sediu pentru a o prezenta la cererea autorităţilor de control."