În Olanda, sectorul de transport merge bine la nivel internațional, operatorii dispun de flote moderne și economice, ceea ce le face atractive pentru achiziție. În plus, o parte dintre acestea au proprietari care se apropie de pensionare și nu au succesor, având în vedere anunțurile tot mai dese despre ofertele de fuziuni și achiziții. În schimb, tot mai multe firme care cumpără operatorii olandezi de transport sunt străine, deoarece se pare că sunt prea scumpe pentru cele autohtone. La prețul ridicat se adaugă și presiunea ridicată a investițiilor în sustenabilitate, ceea ce face și mai dificilă achiziția lor de către firmele olandeze, printre care nu mai există în prezent niciun jucător care să poată concura cu giganții străini.
Dacă această tendință va continua, în 10 ani, o mare parte din sectorul transporturilor olandez va fi în mâini străine, atenționează Rabobank (a doua bancă olandeză ca mărime). Aceasta sfătuiește firmele autohtone ca în loc să vândă, să ia în considerare fuziunile și colaborările care să le facă mai atractive pentru investitorii autohtoni.