În data de 15 octombrie 2024, lideri din industrie și membri ai Parlamentului European s-au reunit pentru dezbaterea exclusivă a IRU, la cina Manifest găzduită la Parlamentul European de la Bruxelles. Evenimentul a reunit 250 de figuri cheie din sectorul transporturilor și factorii de decizie din UE.
În centrul discuțiilor s-a aflat Manifestul IRU, care conturează acțiunile politice cheie pentru următorul mandat legislativ 2024-2029 - Conducerea unei Europe sigure, prospere și durabile.
În cadrul dezbaterilor, Radu Dinescu, președintele IRU a criticat aspru termenul impus pentru retro-echiparea, până la 31 decembrie 2024, cu tahografe inteligente de generația a 2-a. PM1 a creat o situație fără precedent în UE, prin Regulamentul care obligă echiparea retroactivă a tuturor autovehiculelor utilizate în transportul intracomunitar. Această obligație este greu de îndeplinit de transportatori într-un termen atât de scurt și poate afecta modul de funcționare al pieței europene de transport.
„Companiile de transport rutier știu cum să deruleze serviciile în mod eficient, să îndeplinească așteptările clienților și să respecte reglementările.
Dar nu pot face imposibilul! Dacă legea spune că o tehnologie trebuie utilizată, atunci trebuie să fie disponibilă – adică trebuie să fie fezabilă din punct de vedere economic și operațional pentru un operator de transport.
Iată un bun exemplu din țara mea, România...
Normele UE impun utilizarea noului tahograf inteligent de generația a 2-a de la 1 ianuarie 2025. Sancțiunile pentru nerespectarea acestui lucru includ amenzi mari și închisoare. Dar canalele prin care se face distribuția tahografelor sunt în prezent serios limitate în România, precum și capacitatea atelierelor de instalare a tahografelor inteligente pe autovehicule.
Termenele trebuie prelungite, iar operatorii au nevoie de sprijin pentru modernizare, altfel vor trebui să anuleze serviciile în UE, ceea ce va avea un impact asupra comerțului și a clienților lor.
UNTRR a avut un comunicat de presă despre acest lucru vinerea trecută https://lnkd.in/diNyYjbX
UNTRR a avut o conferință dedicată, despre modernizarea tahomului digital inteligent 2, cu toate părțile interesate pe 18 septembrie https://lnkd.in/dq-MJHTy
Afișați originalul· https://www.linkedin.com/posts/radu-dinescu-470b2b4_%C3%AEn-3-luni-rom%C3%A2nii-ar-putea-avea-interzis-activity-7252043676900610050-xqoH?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Manifestul IRU 2024-2029 este o foaie de parcurs pentru o industrie prosperă a transportului rutier comercial din UE axat pe trei piloni:
- Oameni: abordarea deficitului de șoferi, îmbunătățirea accesului la profesie și îmbunătățirea condițiilor de muncă
- Mediu: Restabilirea standardelor de CO₂ pentru vehiculele grele, stabilirea unei rețele la nivelul UE pentru transportul cu emisii zero și armonizarea reglementărilor de acces urban
- Prosperitate: Accelerarea digitalizării documentelor de transport, stabilirea de reguli pragmatice privind greutățile și dimensiunile vehiculelor și asigurarea accesului echitabil la datele din vehicul”