Intrarea controversată a MSC, cea mai mare companie maritimă din lume, în compania de logistică portuară din Hamburg HHLA, a fost aprobată de Comisia UE, care a concluzionat că tranzacția propusă nu ridică probleme de concurență.
Astfel, Senatul din Hamburg aduce la bord compania de transport maritim Mediterranean Shipping Company (MSC) pentru a stabiliza Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) și manipularea containerelor. Orașul ar trebui să dețină 50,1% și MSC 49,9% în companie. Până acum, în jur de 70 % aparțineau orașului, restul era liber.
MSC intenționează să-și crească volumul de marfă la terminalele HHLA de anul viitor și aproape să-l dubleze la un milion de containere standard pe an până în 2031. În plus, compania are în plan construirea unui nou sediu german la Hamburg și, împreună cu orașul, să crească capitalul social al HHLA cu 450 de milioane de euro.
Sindicatul Verdi și muncitorii portuari sunt împotriva înțelegerii, considerând că sunt în pericol locurile de muncă atât de la HHLA, ci și de la alte companii portuare, cum ar fi întreaga operațiune portuară și operațiunile Lasch.