Conform, studiului UNTRR - “Piața Transporturilor Rutiere din România 2018-2030”, după intrarea în vigoare a PM1 în 2020, respectiv întoarcerea obligatorie acasă a șoferilor la 3-4 săptămâni și a autovehiculelor la 8 săptămâni a dus la scăderi graduale ale activității transportatorilor români pe aceste segmente.
Conform, studiului UNTRR: ”Cea mai mică greutate medie a încărcăturii camioanelor transportatorilor români a fost în operațiunile de cabotaj. România are printre cele mai mici valori ale încărcăturilor camioanelor, ceea ce înseamnă că gradul de încărcare este scăzut și utilizarea ineficientă a capacității vehiculelor.”
Cabotaj
Transportatorii din România efectuează cabotaj în special în Germania (33%), Franța (24%), Italia, Spania și Țările de Jos.
Cabotajul este în scădere în majoritatea țărilor unde se efctuează, acest segment a scăzut cu 23% în 2022 față de anul 2019, în special din cauza diminuării distanțelor de transport.
Restricțiile prevăzute de Pachetul Mobilitate 1 au avut un efect mai mare în cazul cabotajului decât în cazul cross-trade.
Pentru mai multe informații: https://piata-transporturilor.ro
[email protected]