La Bruxelles s-au reluat discuțiile referitoare la noile reguli pentru eliberarea și păstrarea permiselor de conducere, dar și cele privind greutatea și dimensiunile camioanelor.
Continuarea lucrărilor a trebuit să fie încheiată printr-un vot al noului grup de europarlamentari, care acum constituie Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (pe scurt TRAN). Vot care a avut loc luni, după circa 4 luni de la alegeri. Iar astfel, deputații TRAN au votat aproape în unanimitate continuarea lucrărilor. Mai exact, 37 de voturi au fost „pentru” și 1 vot „împotrivă”. Așa că au fost anunțate noi discuții pe această temă, ce urmează să aibă loc în comun cu Comisia Europeană. Însă, deocamdată nu se știe când se va întâmpla acest lucru și nici când ar putea intra în vigoare noile reglementări, deoarece este posibil ca întregul proces să dureze și câțiva ani.
Cele mai importante discuții vizează
Modificări ale permiselor de conducere:
posibilitatea de a obține categoria C sau C+E la vârsta de 17 ani, pentru a putea lucra în personal dublu până la vârsta majoratului;
un nou registru al permiselor de conducere, care să permită interdicții de conducere în toată UE;
un nou registru al autorizațiilor de conducere, care să permită folosirea autorizațiilor digitale în traficul internațional, ce pot fi afișate, de exemplu, în aplicațiile pentru smartphone;
revizuirea programelor de formare pentru șoferi, introducerea educației obligatorii în protecția pietonilor și a bicicliștilor, dar și a modului de a face față suprafețelor alunecoase.
Modificări ale parametrilor camionului:
includerea seturilor de 25 de metri și 32 de metri în reglementările UE pentru a facilita promovarea acestora la nivel internațional;
simplificarea procedurilor de pornire a testelor de camioane de 25 sau 32 m în fiecare stat membru;
creşterea generală a greutăţii totale admisibile în transportul internaţional la 44 de tone;
includerea semiremorcilor electrice în reglementări, acordându-le în plus 2 t greutatea totală admisă a setului;
permiterea unei sarcini pe axa motoare de 12,5 t la camioanele electrice (modificare blocată deja de Germania).
Abonați-vă pentru a putea avea acces la o gamă largă de articole și informații