Congestionarea traficului a crescut la nivel global în 2024, potrivit raportului NRIX lansat recent. Aici se arată că 520 din cele 945 de zone urbane studiate au înregistrat creșteri ale traficului față de 2023 (268 au devenit negative, 157 au rămas constante). De exemplu, între 2022-2023, 74 din primele 100 de zone urbane au înregistrat o creștere de două cifre a întârzierilor de trafic.
Cea mai aglomerată zonă urbană se află la Istanbul, unde întârzierile din trafic au crescut cu 15% din 2023 la 105 ore pierdute per șofer, depășind atât New York-ul, cât și Chicago cu 102 ore pierdute. În Regatul Unit, șoferii au pierdut în medie 62 de ore în trafic, sau aproximativ 581 de lire sterline, în timp ce, în medie, șoferul german a pierdut 43 de ore în ambuteiaje, egal cu 470 de euro per șofer. Șoferii din Marea Britanie au pierdut aproape 7,8 miliarde de lire sterline, în creștere cu 11%, în timp ce șoferii germani au înregistrat 3,6 miliarde de euro în timp pierdut, în creștere cu 14% față de anul precedent.
Pierderile totale generate de ambuteiajele din Germania s-au ridicat anul trecut la 3,6 miliarde de euro, cu 300 de milioane mai mult decât în 2023. Cel mai aglomerat oraș a fost Düsseldorf, cu mult înaintea orașelor mai mari precum Berlin, Köln și Munchen.
Din cauza lucrărilor de renovare de pe autostrăzile A46 și A59 din jurul orașului Düsseldorf, timpul mediu petrecut de șoferii blocați în ambuteiajele acolo a crescut cu 22%.
Însă cele mai aglomerate autostrăzi nu au fost găsite lângă Düsseldorf, ci lângă Duisburg, la aproximativ 30 km distanță. Este vorba de traseele A3 și A40, din cauza lucrărilor de la intersecția Kaiserberg din apropiere. Printre cele mai aglomerate drumuri se numără și alte două autostrăzi, respectiv A52 lângă Essen și A1 lângă Bremen.