Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea strategiei naționale de control al respectării regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, privind activitatea lucrătorilor mobili și detașarea conducătorilor auto și pentru modificarea Normelor metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor și perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto și al utilizării aparatelor de înregistrare a activității acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1058/2007, cu modificările și completările ulterioare
Scurtă descriere
Ordonanța Guvernului nr. 12 din 31 ianuarie 2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul transporturilor rutiere a fost adoptată luând în considerare în principal necesitatea asigurării la nivel național a cadrului de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1.055/2020 şi transpunerea Directivei (UE) 2020/1.057, în vederea îndeplinirii obligațiilor României de stat membru al Uniunii Europene de implementare la nivel național a legislației Uniunii Europene.
OG. nr. 12 din 2022 a modificat, printre altele, și prevederile art. 5 alin. (1) lit. h) și art. 5 alin. (10) din Ordonanța Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează: Coordonatorul național elaborează şi aplică o strategie națională de control al respectării legislației specifice, inclusiv în ceea ce privește normele speciale privind detașarea conducătorilor auto, strategie care se concentrează pe întreprinderile clasificate ca prezentând un grad de risc ridicat, și care se aprobă prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor şi infrastructurii.
În prezent strategia de control se bazează pe un sistem de evaluare a nivelului de risc a întreprinderilor conceput și implementat de către Coordonatorul național (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier - ISCTR) în conformitate cu capitolul III din Normele metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor și perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto și al utilizării aparatelor de înregistrare a activității acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1058/2007, cu modificările și completările ulterioare.
Între timp formula de calcul a nivelului de risc a întreprinderilor s-a elaborat la nivelul legislației europene (Regulamentului (UE) 2022/695) pentru aplicarea acesteia în mod unitar de către toate statele membre.
Prin urmare, proiectul de ordin supus aprobării cuprinde aspectele menționate mai sus în sensul că abrogă vechea strategie de control, aprobă o strategie nouă de control cu utilizarea formulei de calcul a nivelului de risc stabilită la nivel european și actualizează atribuțiile Coordonatorului național în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 37/2007 cu modificările și completările ulterioare, așa cum au fost modificate prin Ordonanța Guvernului nr. 12 din 31 ianuarie 2022.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Instrument motivare
textul complet al proiectului actului respectiv
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 31.10.2022
pe adresa de e-mail: [email protected]