Pentru a reface infrastructura, miniștrii de transport din statele federale vor să creeze un fond special în valoare de câteva miliarde. Suma este destinată drumurilor, podurilor și căilor ferate aflate în dificultate, iar în acest sens au în vedere înființarea unei comisii deschisă tuturor țărilor și dezvoltarea conceptului unui fond de infrastructură securizat juridic.
Fondul trebuie implementat cel târziu până în următoarea perioadă legislativă, iar scopul comun trebuie să fie acela de a putea prezenta factorilor de decizie politică „un model de fond echilibrat și pregătit pentru viitor pentru luarea deciziilor” în următoarea legislație, se arată în decizia miniștrilor transporturilor.
Renovarea ar putea dura între 10 și 20 de ani, potrivit ministrului de transport din Baden-Württemberg, Winfried Hermann, iar acum ar trebui abordate principalele proiecte de construcție a drumurilor din anii 1960-1980, inclusiv ecluzelor și podurilor de cale ferată, cu o vechime de până la 100 de ani.
Banii ar putea proveni din taxa pentru camioane sau impozitul pe vehicule, potrivit ministrului NRW Krischer, sau din prețul CO2, așa cum se arată în decizia miniștrilor transporturilor.
Calculele Institutului pentru Economia Germană (IW) din Köln arată că necesarul total de investiții numai în infrastructura de transport se va ridica la peste 100 de miliarde de euro anual până în 2030
Potrivit IW, în 2022, traficul pe drumurile germane a crescut cu aproape 39% decât cu 20 de ani înainte. Iar în transportul feroviar, performanța traficului a crescut cu peste 75% față de 1992. De la începutul planificării preliminare pentru o nouă cale ferată până când primul tren trece peste șine, durează în medie aproape 23 de ani.