UNTRR


Intervenția UNTRR nr. 881/01.04.2019 adresată dlui. Ing. George Adrian Dincă - Director General, Registrul Auto Român, ref. demararea unui proiect pilot cu RDW Olanda pentru realizarea de ITP de către transportatorii rutieri de marfă și persoane din România

Nr. 881/01.04.2019

REGISTRUL AUTO ROMÂN

Domnului Ing. George Adrian DINCĂ – Director General

Ref: Demararea unui proiect pilot cu RDW Olanda pentru realizarea de ITP de către transportatorii rutieri de marfă și persoane din România

 

Stimate Domnule Director General,

Având în vedere aplicarea uniformă a DIRECTIVEI 2009/40/CE din 6 mai 2009 privind inspecția tehnică auto pentru autovehicule și remorcile acestora în statele membre ale Uniunii Europene, vă rugăm să luați în considerare posibilitatea ca operatorii de transport rutier de marfă și persoane înregistrați în România să poată efectua inspecții tehnice periodice în Olanda, în cadrul unui proiect pilot (1 sau 2 ani) desfășurat cu Autoritatea Olandeză pentru Autovehicule – RDW, estimările fiind că minimum 10.000 de vehicule vor realiza inspecții tehnice periodice în cadrul acestui proiect, ținând cont că aproximativ 50.000 de autovehicule din România lucrează în vestul UE.

Dorim să ne sprijiniți în acest demers luând în considerare faptul că o mare parte din operatorii de transport rutier români efectuează transport internațional în țările membre ale Uniunii Europene.

Transportatorii români au contracte ferme cu companii din Uniunea Europeană, negociate pe perioade lungi de timp care de cele mai multe ori sunt de peste un an. În tot acest timp autovehiculele nu se află pe teritoriul României și în unele cazuri le expiră inspecția tehnică periodică. În momentul de față transportatorii români sunt obligați să revină cu vehiculele în România pentru a efectua inspecția tehnică periodică, riscând să își pericliteze sau chiar să își piardă contractele suportând și costuri suplimentare prin deplasarea autovehiculelor de multe ori fără încărcătură.

Totodată, având în vedere mediul concurențial din ce în ce mai agresiv pe piața transporturilor rutiere comunitare și faptul că operatorilor de transport români li se impun foarte multe reguli de către autoritățile statelor membre, costurile suplimentare de relocare a vehiculelor către România sunt semnificative ducând la creșterea costurilor generale de transport, creând astfel un dezavantaj transportatorilor români față de cei din UE.

În speranța că veți da curs solicitării noastre și ne veți sprijini în acest demers, vă stăm la dispoziție cu mai multe detalii în vederea realizării proiectului pilot pentru ITP în cadrul unui parteneriat cu RDW Olanda.

Cu deosebită stimă,

Secretar General

Radu DINESCU

 

Click aici pentru varianta PDF

 

 

 





Ultima modificare a paginii: 20.01.2020

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii