UNTRR


Intervenția UNTRR nr. 3117/12.12.2019 adresată dlui. Lucian Bode – Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, ref.: firmele de transport rutier din România sunt excluse din piața europeană de transport - UNTRR solicită autorităților române contestarea acordului inacceptabil privind Pachetul Mobilitate 1 la care s-a ajuns în trialogul de astăzi!

Nr. 3117/12.12.2019

 

MINISTERUL TRANSPORTURILOR, INFRASTRUCTURII ȘI COMUNICAȚIILOR

Domnului Lucian Nicolae BODE – MINISTRUL TRANSPORTURILOR, INFRASTRUCTURII ȘI COMUNICAȚIILOR

Ref.: firmele de transport rutier din România sunt excluse din piața europeană de transport - UNTRR solicită autorităților române contestarea acordului inacceptabil privind Pachetul Mobilitate 1 la care s-a ajuns în trialogul de astăzi!

Stimate Domnule Ministru,

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR își exprimă profunda îngrijorare cu privire la rezultatul inacceptabil al trialogului de astăzi, care a condus la adoptarea unor măsuri extrem de nefavorabile pentru România, inspirate de legislația protecționistă promovată de Statele Vestice membre ale Alianței Rutiere, având ca scop restricționarea accesului transportatorilor români și estici pe piața europeană de transport rutier.

UNTRR solicită Guvernului României să se opună acestui Acord inacceptabil privind Pachetul Mobilitate 1 în cadrul votului final al Consiliului! Solicităm autorităților române contestarea acordului Pachetului Mobilitate 1 adoptat la finalul trialogului de astăzi la Curtea Europeana de Justiție!

Precizăm că actualul Pachet Mobilitate restricționează grav libera circulație a transportatorilor români în UE prin măsurile extrem de restrictive adoptate, precum obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling off) de 4 zile și aplicarea forțată a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier. Aceste prevederi elimină transportatorii români de pe piața europeană de transport rutier și împing firmele și șoferii români să migreze în vest, împreună cu familiile lor. În următorii 3 ani, estimăm că peste 1 milion de oameni vor părăsi România din această cauză.

Reamintim că în transportul rutier din România lucrează 400 000 angajați, iar sectorul de transport rutier a fost în ultimii ani principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR).

Având în vedere contribuția importantă a sectorului transporturilor rutiere la economia României, UNTRR solicită implicarea activă a Ministerului Transporturilor din Romania pentru apărarea intereselor transportatorilor români în UE, profund afectate de Acordul privind Pachetul Mobilitate 1.

Cu deosebită considerație,

Secretar General

Radu DINESCU

Click aici pentru varianta PDF





Ultima modificare a paginii: 13.12.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii