UNTRR


Intervenția UNTRR nr. 3032/28.11.2019 adresată dlui. Lucian Bode – Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, ref.: prioritățile transportatorilor români în cadrul trialogului privind Pachetul Mobilitate 1

Nr. 3032/28.11.2019

 

MINISTERUL TRANSPORTURILOR, INFRASTRUCTURII ȘI COMUNICAȚIILOR

Domnului Lucian Nicolae BODE – MINISTRUL TRANSPORTURILOR, INFRASTRUCTURII ȘI COMUNICAȚIILOR

 

Ref.: Prioritățile transportatorilor români în cadrul trialogului privind Pachetul Mobilitate 1

 

Stimate Domnule Ministru,

 

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită implicarea dumneavoastră activă în contextul negocierilor dificile ale  trialogului pe marginea Pachetului Mobilitate 1, cuprinzând modificări fundamentale ale legislației europene în domeniul transporturilor, care afectează liberul acces al transportatorilor români la piața europeană de transport rutier.

În prezent, pe masa negocierilor  Consiliului de Transport UE, Parlamentului European și Comisiei Europene se găsesc măsuri extrem de restrictive pentru transportatorii români și estici - precum obligația întoarcerii acasă a vehiculelor la 4 săptămâni și aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, în contradicție cu CARTEA ALBĂ 2011-2020 pentru un spațiu european unic al transporturilor, precum și cu politicile UE de decarbonizare a transporturilor. Avertizăm că adoptarea acestor măsuri va determina creșterea semnificativă a costurilor de operare ale transportatorilor români, numeroase curse fără încărcătură și ineficiență, riscând să conducă la eliminarea transportatorilor români de pe piața europeană de transport rutier.

Reamintim că aceste măsuri au fost propuse pe fondul protecționismului în creștere al Statelor vest europene reunite în Alianța Rutieră, care în ultimii ani au introdus deja interpretări naționale ale legislației europene, precum aplicarea legilor salariului minim național din Franța sau Germania în cazul șoferilor români și estici care operează transporturi internaționale pe teritoriul acestora - măsuri împotriva cărora Comisia Europeană - CE a lansat proceduri de infringement, dar care în mod paradoxal, se regăsesc și în Pachetul Mobilitate 1 propus tot de CE. 

În acest moment crucial al procesului legislativ european, este extrem de important ca Ministerul Transporturilor din România să apere interesele transportatorilor români și estici, în coordonare cu guvernele altor State Membre afectate de Pachetul Mobilitate 1, luptând pentru eliminarea celor mai restrictive măsuri ale Pachetului Mobilitate 1 în cadrul procesului de trialog privind Pachetul Mobilitate 1, aflat în prezent în derulare la Bruxelles. Vă rugăm să găsiți alăturat Lista priorităților transportatorilor români în cadrul trialogului privind Pachetul Mobilitate 1, pregătită de UNTRR pe baza unui amplu sondaj on-line de consultare a industriei de transport rutier din România, derulat în luna octombrie 2019.

Atenționăm că miza acestor negocieri este foarte importantă pentru România, pentru că de ea depinde viitorul transportatorilor români în UE. În acest context, reamintim contribuția importantă a transporturilor rutiere la economia României și faptul că în ultimii doi ani, transportul rutier de mărfuri a fost principalul contributor la exportul de servicii al României potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR).

Exprimându-ne încrederea în sprijinul dumneavoastră, vă mulțumim și vă stăm la dispoziție pentru orice informații suplimentare.

 

Cu deosebită considerație,

 

Secretar General

Radu DINESCU

 

Click aici pentru varianta PDF

 





Ultima modificare a paginii: 29.11.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii