UNTRR


Intervenția UNTRR nr. 136/25.01.2018 adresată domnului Ministru Ionuț Mișa - Ministerul Finanțelor Publice, ref. întârzierea implementării unei scheme de rambursare a unei părți din supraaciză duce la migrarea consumului și la nevoia iminentă de majorare a tarifelor de transport rutier cu 20%

Nr. 136/25.01.2018

                     

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE

Domnului Ministru Ionuț Mișa

 

 

Ref.: Întârzierea implementării unei scheme de rambursare a unei părți din supraaaciză duce la migrarea consumului și la nevoia iminentă de majorare a tarifelor de transport rutier cu 20%

 

Stimate Domnule Prim-Ministru,

            Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) vă aduce la cunoștință că în urma întârzierii total nejustificate de rambursare a unei părți din supraacciza la carburanți, volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri au migrat deja către țările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat.

            Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiți să majoreze tarifele de transport cu cel puțin 20% ca urmare a întârzierii implementării unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creștere care se va resimți direct și imediat în prețurile plătite de populație.

            Vă reamintim că la întâlnirea avută în data de 5 octombrie a.c., între UNTRR și Guvern, au fost analizate efectele aplicării supraaccizei la carburanți constând într-o creștere pe costurile de transport de minimum 9  eurocenți pentru  motorină. În aceste condiții, pentru contracararea efectelor de creștere a tarifelor de transport, cu efecte directe și imediate în prețurile la raft la produsele de strictă necesitate și a tarifelor de transport persoane, precum și pentru păstrarea condițiilor de competitivitate a transportatorilor români față de transportatorii din țările vecine care au costuri cu minimum 5 eurocenți/litru mai mici (de exemplu, Ungaria), a fost agreată rambursarea unei părți din supraacciza la carburanți după o schemă îmbunătățită față de cea precedentă.

            Asa cum s-a convenit, începând cu luna octombrie 2017, UNTRR a purtat mai multe discuții cu Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Transporturilor, Autoritatea Rutieră Română și Consiliul Concurenței pentru elaborarea unei noi scheme de rambursare a supraaccizei pentru transportatorii rutieri, decizia fiind întârziată după ce reprezentanții Consiliul Concurenței au precizat că o astfel de schemă ar fi considerată ajutor de stat.

            UNTRR a demonstrat că în state precum Spania, Franța sau Italia, care rambursează supraacciza către transportatorii rutieri, schema de rambursare a accizei este implementată de mai mulți ani fără a fi încadrată ca ajutor de stat, respectându-se prevederile Directivei 96/2003, cu rambursare accizei fără a se coborî  sub pragul minim comunitar, de 330 euro/1000 l, nivel sub care ar trebui încadrată ca ajutor de stat.

            UNTRR solicită Guvernului adoptarea cât mai urgentă a unui mecanism de rambursare a accizei suplimentare într-o formă îmbunătățită față de sistemul precedent,  cu o valoare rambursată de minimum 5 eurocenți/litru, pentru a menține un cost al motorinei pentru transportatorii rutieri români cel putin la același nivel cu Ungaria, în caz contrar competitivitatea fiind grav afectată, determinând migrarea acestora la furnizorii de carburant din țările vecine.

            Într-un an fiecare camion care efectuează transport internațional aduce statului roman peste 35.000 euro în taxe și impozite directe și indirecte, iar autovehiculele care operează la nivel național peste 100.000 lei – acciză, TVA, carburant, achiziție piese, întreținere, taxe salarii. Fiecare camion care nu mai alimentează în România aduce pierderi directe si indirecte bugetului de stat de 20 de ori mai mari decât sumele potențiale de restituit din supraacciză.

            Exprimându-ne încrederea în sprijinul dumneavoastră, vă mulțumim și vă rugăm să primiți expresia deosebitei noastre considerații.

          

SECRETAR GENERAL,

Radu DINESCU

 

Click aici pentru varianta PDF.





Ultima modificare a paginii: 25.01.2018

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii