UNTRR


Intervenția nr. 350/04.02.2019 adresată dnei. Luminiţa Teodora ODOBESCU - Ambasador, Reprezentantul Permanent al României pe lângă Uniunea Europeană ref.UNTRR solicită acțiunea coordonată a Președinției Române și a Eurodeputaților români vizând amânarea Pachetul Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană. Opriți legalizarea segregării Vest-Est a transporturilor rutiere în UE! MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!

Nr.350/04.02.2019

 

Reprezentanţa Permanentă a României pe lângă Uniunea Europeană

Doamnei Luminiţa Teodora ODOBESCU - Ambasador, Reprezentantul Permanent al României pe lângă Uniunea Europeană

 

Ref: UNTRR solicită acțiunea coordonată a Președinției Române și a Eurodeputaților români vizând amânarea Pachetul Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană. Opriți legalizarea segregării Vest-Est a transporturilor rutiere în UE! MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!

 

Stimată Doamnă  Odobescu,

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR solicită acțiunea coordonată a Președinției Române și a Eurodeputaților români vizând amânarea Pachetul Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană. Opriți legalizarea segregării Vest-Est a transporturilor rutiere în UE! MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!

Reamintim că Pachetul Mobilitate 1 publicat de Comisia Europeană pe 31.05.2017 cuprinde măsurile protecționiste propuse de Alianța Rutieră a Statelor Vest-europene de modificare a legislației europene actuale, pentru a limita accesul transportatorilor români și estici la piața de transport rutier de marfă în UE, prin: i) aplicarea detașării la transportul rutier internațional alături de cerințe administrative împovărătoare ii) interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată iii) întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor iv) piața supra-restricționată la cabotaj - toate acestea sunt încălcări evidente ale libertăților fundamentale, ale Pieței Unice și ale politicii de mediu a UE.

Atenționăm că măsurile Pachetului Mobilitate 1 vor conduce la reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, reamintim că transportul rutier de mărfuri este principalul contributor la exportul de servicii al României, conform datelor BNR. 

La acest moment, soarta Pachetului Mobilitate 1 se află într-o etapă critică la nivelul Parlamentului european, după ce Comisia de Transport și Turism – TRAN PE din 10.01.2019 nu a putut  adopta propunerile de compromis pentru 2 dosare cheie ale pachetului mobilitate 1, privind legea specială de aplicare a detașării la transporturile rutiere și modificarea timpilor de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, iar compromisul adoptat de TRAN pentru cel de al 3-lea dosar cheie al pachetului mobilitate este inacceptabil pentru transportatorii români și est-europeni, pentru că vizează restricționarea accesului acestora la profesie și la piața europeană de transport rutier de marfă.

În acest context, se așteaptă ca problema Pachetului Mobilitate 1 să fie abordată în cadrul următoarei Conferințe a Președinților Parlamentului European, din data de 07.02.2019, existând riscul  ca cele trei dosare cheie ale Pachetului Mobilitate 1 să fie reintroduse pe ordinea de zi a plenului Parlamentului European, pentru a fi adoptate la presiunea Statelor Vestice membre ale Alianței Rutiere. Vă informăm că pe 01.02.2019, UNTRR împreună cu asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Ungaria au semnat și transmis Președintelui PE, Antonio Tajani și președinților celor 8 grupuri parlamentare din PE o scrisoare comună prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană(anexat).

Dorim să vă atragem atenția asupra conjuncturii extrem de nefavorabile transportatorilor români și est- europeni, după ce Consiliul Miniștrilor de Transport din UE a adoptat pe 03.12.2018 poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Președinției austrice, susținute de Alianța Rutieră a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii estici sunt trimiși acasă. UNTRR atenționează că această abordare inițiată de Alianța Rutieră și sprijinită de Consiliul Miniștrilor de Transport prin poziția adoptată la începutul lunii decembrie 2018, excedează zona transporturilor rutiere, vizează legalizarea segregării Vest – Est în transporturile rutiere, cu impact economic major pe termen mediu și lung, transferul companiilor și personalului din țările din est în țările din vest, datorită costurilor de operare ridicate în mod artificial de acest pachet legislativ care deși, în mod ipocrit, susține reguli egale pentru toți jucătorii din piață, impactul acestor reguli va duce la imposibilitatea de a opera transporturi rutiere internaționale în Europa de Vest de către firme situate în Europa de Est. În următorii 5 ani, peste 20% din firmele de transport de top din est (capital local și subsidiare ale multinaționalelor) vor migra în vest, cu șoferi și cu familiile acestora, care vor fi implicate în furnizarea altor servicii pentru țări cu populație îmbătrânită.

La începutul acestui an, UNTRR a organizat 2 acțiuni de protest împotriva pachetului mobilitate, pentru a semnala autorităților europene îngrijorarea și revolta transportatorilor români cu privire la prevederile abuzive ale acestui pachet legislativ european:

  • Astfel, pe 11 ianuarie 2019 - UNTRR a protestat în fața Reprezentanței Comisiei Europene din București, împotriva ipocriziei și lipsei de acțiune CE, care în loc să oprească interpretările abuzive ale legislației UE în mai multe state membre din Vestul UE, precum legile de aplicare a salariilor minime naționale pentru șoferii de transport internațional sau interdicția efectuării repausului săptămânal normal în cabină - de fapt, prin pachetul mobilitate, CE a propus preluarea acestora în cadrul legislației europene.
  • De asemenea, pe 10 ianuarie 2019, UNTRR a organizat alături de asociațiile profesionale ale transportatorilor rutieri din Bulgaria, Lituania și Polonia un amplu protest la Bruxelles, în fața Parlamentului European în timpul votului TRAN privind pachetul mobilitate, solicitând eurodeputaților respingerea fermă a acestui pachet legislativ abuziv pentru transportatorii români și est- europeni. Protestul a fost susținut și de asociațiile transportatorilor rutieri din Croația, Slovenia și Ungaria.

Revenim la solicitarea UNTRR ca Președinția Română a Consiliului de Transport UE să nu cedeze presiunilor Alianței Rutiere, ci să acționeze în coordonare cu celelalte State Membre afectate în vederea amânării Pachetul Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană!  MAI BINE NICIUN COMPROMIS DECÂT UN COMPROMIS DEZASTRUOS PENTRU TRANSPORTATORII ROMÂNI!

Exprimându-ne încrederea în sprijinul dumneavoastră, vă mulțumim și vă rugăm să primiți expresia înaltei noastre considerații,

 

Secretar General

Radu DINESCU

 

Click aici pentru varianta PDF

Click aici pentru a consulta scrisoarea comună

 





Ultima modificare a paginii: 07.02.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii