UNTRR


24.03.2021 - Întâlnire UNTRR cu Ministrul Finanțelor și ANAF pe tema reîncadrării diurnei ca venit de natură salarială

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a participat astăzi, 24.03.2021, la o întâlnire cu Ministrul Finanțelor, Domnul Alexandru Nazare, și cu Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Doamna Mirela Călugăreanu, pe tema reîncadrării diurnei ca venit de natură salarială.

Delegația UNTRR a fost formată din Domnul Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, Doamna Lorena Sandu, Consilier juridic, Domnul George Dobre, Specialist relații publice și Domnul George Șuteu, CEO Agexim Spedition. Agenda discuției o puteți consulta aici.

Domnul Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, a amintit de discuțiile de anul trecut cu ANAF și Ministerul Finanțelor pe tema diurnei și a precizat că în România nicio firmă de transport rutier nu a inclus în costuri diurna ca venit de natură salarială și să aibă contribuțiile sociale încasate și incluse în tariful de transport.

Orice creștere de cost în prezent pentru operatorii de transport rutier din România în comparație cu piața de transport europeană, înseamnă autoexcluderea firmelor românești din această piață. În plus, diurna trebuie clarificată astăzi deoarece sunt controale iar firmele de transport rutier sunt afectate pe o perioadă de 5 ani în spate din cauza reîncadrării diurnei ca venit de natură salarială. Chiar dacă din februarie 2022 se va aplica directiva detașării pentru transporturile cross-trade din Europa, diurna rămâne valabilă pentru operațiunile de transport bilateral, național și extracomunitar..

Domnul George Șuteu, CEO Agexim Spedition, a precizat că un cost suplimentar ar scoate firmele românești de transport rutier din piața europeană de transport. În acest caz, măsurile pe care ar trebui să le aibă în vedere  un antreprenor din România ar aduce minusuri bugetului de stat: transferarea business-urilor și a șoferilor în alte state. La nivel de camion, statul român încasează un minimum de 10.000 de euro ca taxe și impozite.

Potrivit studiului KPMG - Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfa, peste 60.650 de camioane românești operează transport internațional în Uniunea Europeană. Dacă 20.000 dintre acestea nu vor mai fi operate de firmele românești, atunci impactul asupra bugetului României va fi de minimum 200 milioane euro.

Ministrul Finanțelor, Domnul Alexandru Nazare, a propus realizarea unui grup de lucru format din reprezentanții Ministerului Finanțelor, ANAF, Ministerului Muncii și ITM, alături de asociațiile profesionale pentru a clarifica aspectele menționate mai sus.

Ministrul a precizat că ministerul pe care îl conduce va realiza o analiză completă a contribuției industriei de transport rutier în economia României, dar și a măsurilor protecționiste care au apărut la nivel european în ultimii 5 ani. Totodată, va fi realizat un calcul despre cum va arăta industria de transport rutier din România după Pachetul Mobilitate 1 și ce măsuri sunt necesare pentru a sprijini industria de transport rutier. Ministrul a declarat că va lua în calcul măsurile pe care și alte state europene le aplică pentru sprijinul firmelor de transport rutier.

Președintele ANAF, Doamna Mirela Călugăreanu, a precizat că anul trecut ANAF a realizat 25.000 de controale la companii, din care 69 de controale au fost în cazul firmelor de transport rutier. În prezent, sunt în desfășurare controale la 47 de firme de transport rutier. ANAF va analiza rapoartele de inspecție fiscală deja emise, pentru a vedea ce concluzii și sancțiuni au fost.

Președintele ANAF  a declarat că nu vor mai fi începute noi controale fiscale pe diurnă la firmele de transport rutier, până când nu vor fi clarificate cele de anul trecut și din prezent.

- Agenda întâlnirii UNTRR cu Ministrul Finanțelor și ANAF, detalii aici

- Agenda detaliată, detalii aici





Ultima modificare a paginii: 24.03.2021

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii