UNTRR


Comunicate de presă, 08.12,2016: NOUA LEGE REFERITOARE LA ROVINIETă PREVEDE 2 SETURI DE TARIFE DIFERITE PENTRU ACELEAȘI CATEGORII DE VEHICULE

08.12.2016

COMUNICAT DE PRESĂ

Noua lege referitoare la rovinietă prevede 2 seturi de tarife diferite pentru aceleași categorii de vehicule

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR, atrage atenția că  în Anexa 1, a Legii nr. 221 din 17 noiembrie 2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România s-au strecurat erori care vor afecta aplicarea corectă a tarifelor.

Astfel, în textul de Lege există două tipuri de vehicule de transport persoane prevăzute atât la categoria C pct. b), categoria D pct. b), cat si la categoriile G si H.  Practic, pentru aceste două tipuri de vehicule sunt prevăzute două niveluri diferite ale tarifelor astfel că legea este inaplicabilă pentru vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri și cel mult 23 de locuri, precum și pentru vehiculele de transport persoane cu mai mult de 23 locuri.

 De asemenea, la categoria E masa totală maximă autorizată - MTMA - a fost exprimata „12,01” în loc de „12,0 t”.

UNTRR, consideră că aceste inadvertențe  apărute în cuprinsul Legii nr. 221 nu sunt simple erori, ele fiind urmarea și a dezinteresului guvernanților de a rezolva corespunzător și la timp alinierea legislației românești la cea din Uniunea Europeană.

UNTRR reamintește că Directiva CE 2011/76/UE a fost aprobată în anul 2011 iar termenul final de transpunere în legislația națională a fost 16 octombrie 2013. România a fost informată de către Comisia Europeană (COM) despre depășirea termenului de 16 octombrie 2013 pentru transpunerea prevederilor Directivei 2011/76/UE, iar ulterior COM a deschis cauza cu nr. 2013/0426, faza pre contencioasă – punerea în întârziere și a mai acordat României un nou termen până la sfârșitul lunii noiembrie 2014. Nici acest termen nu a fost respectat.

În luna februarie 2016, Comisia Europeană a solicitat României să îndeplinească toate cerințele Directivei 2011/76/UE privind aplicarea taxelor rutiere în termen de 2 luni, în caz contrar, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiție a UE cu privire la acest caz.

În temeiul directivei 2011/76/UE, statele membre trebuie să stabilească sau să modifice definițiile relevante (de exemplu 'taxa de trecere', 'taxa de utilizare a infrastructurii') și să se asigure că taxele de utilizare sunt proporționale și că veniturile realizate prin încasarea lor sunt utilizate pentru recuperarea costurilor infrastructurii.

Având în vedere că aceste erori vor crea confuzii și interpretări, dar mai ales vor face inoperantă aplicarea Legii 221, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Ministerului Transporturilor sa facă demersurile necesare pentru clarificarea situatiei, astfel încât începând cu data de 20 ianuarie 2017 să fie posibilă aplicarea corectă a tarifului rovinietei.

NIVELUL tarifului actual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România comparativ cu cel aprobat prin Legea nr. 221/2016

 

Tipul vehiculului

Durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România

 

Tarif [euro] (TVA inclus) Tarif actual

Tarif [euro] (TVA inclus) Tarif aprobat conform legii nr. 221/2016

 

Modificare procentuală

A

Autoturisme

7 zile

3

3

0

30 zile

7

7

0

90 zile

13

13

0

12 luni

28

28

0

B

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone

Forma aprobată prin L 221/2016

 Vehicule de transport marfă cu 0,0 t mai mic decât MTMA mai mic sau egal cu 3,5 t

7 zile

6

6

0

30 zile

16

16

0

90 zile

36

36

0

12 luni

 

96

96

0

C

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone

 

Forma aprobată prin L221/2016

a) Vehicule de transport marfă cu 3,51 mai mic decât MTMA mai mic sau egal cu 7,5 t

 

b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)

1 zi

 

4

4

0

7 zile

 

20

16

-20%

30 zile

 

52

32

-38,46%

90 zile

 

120

92

-23,33%

12 luni

 

320

320

0

D

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone

 

Forma aprobată prin L221/2016

a) Vehicule de transport marfă cu 7,51 mai mic decât MTMA mai mic decât 12,0 t

b) Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)

1 zi

 

7

7

0

7 zile

 

35

28

-20%

30 zile

 

91

56

-38,46%

90 zile

 

210

160

-23,8%

12 luni

560

560

0

E

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv)

Forma aprobată prin L221/2016

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egal cu 12,01, cu maximum 3 axe (inclusiv)

1 zi

9

9

0

7 zile

 

45

36

-20%

30 zile

117

72

-38,46%

90 zile

270

206

-23,7%

12 luni

 

720

720

0

F

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egala cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)

1 zi

 

11

11

0

7 zile

 

55

55

0

30 zile

 

143

121

-15,38%

90 zile

 

374

345

-7,75%

12 luni

 

1.210

1.210

0

G

Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)*

1 zi

4

2

-50%

7 zile

 

20

20

0

30 zile

52

52

0

90 zile

 

120

120

0

12 luni

 

320

320

 

 

0

H

Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)**

1 zi

7

7

0

7 zile

35

35

0

30 zile

91

91

0

90 zile

210

210

0

12 luni

560

560

0

 

 

*În prezent, categoria G este inclusã în categoria C, punctul b.

**În prezent, categoria H este inclusã în categoria D, punctul b.

NIVELUL tarifului actual de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România comparativ cu nivelul tarifului propus de Ministerul Transporturilor,

tarifele fiind în conformitate cu Directiva 2011/76/UE

 

 

Tipul vehiculului

Durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România

 

Tarif [euro]

(TVA inclus)

Tarif actual

Tarif [euro] (TVA inclus) Propunere

 

Modificare procentuală

A

Autoturisme

7 zile

3

3

0

30 zile

7

7

0

90 zile

13

13

0

12 luni

28

28

0

B

Forma propusa:

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone

7 zile

6

6

0

30 zile

16

16

0

90 zile

36

36

0

12 luni

96

96

0

C

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone

1 zi

4

11

+175%

7 zile

20

27

+35%

30 zile

52

55

+5,7%

90 zile

120

155

+29,1%

12 luni

320

550

+71,8%

D

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone

1 zi

7

11

+57,1%

7 zile

35

31

-11,5%

30 zile

91

63

-30,7%

90 zile

210

180

-14,2%

12 luni

560

635

+13,39%

E

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv)

1 zi

9

11

+22,22%

7 zile

45

36

-20%

30 zile

117

72

-38,4%

90 zile

270

205

-24%

12 luni

720

720

0

F

Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egala cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)

1 zi

11

11

0

7 zile

55

60

+9,1%

30 zile

143

121

-15,38%

90 zile

374

350

-6,4%

12 luni

1.210

1.210

0

G

Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)*

1 zi

4

4

0

7 zile

20

20

0

30 zile

52

52

0

90 zile

120

120

0

12 luni

320

320

0

H

Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto)**

1 zi

7

7

0

7 zile

35

35

0

30 zile

91

91

0

90 zile

  210

210

0

12 luni

560

560

0

 

*În prezent, categoria G este inclusă în categoria C, punctul b.

**În prezent, categoria H este inclusă în categoria D, punctul b.

 

 





Ultima modificare a paginii: 08.12.2016

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii

Centenar