UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 30 octombrie 2014: Consumul de carburant va continua să scadă în România

30.10.2014

COMUNICAT DE PRESĂ

Consumul de carburant va continua să scadă în România
Statele vecine și comercianții se organizează mai bine pentru a prelua volume suplimentare în 2015
UNTRR avertizează că  sistemul de rambursare al accizei suplimentare nu funcționează în România - nici un transportator rutier nu a recuperat nici măcar un cent pentru combustibilul alimentat în țară anul acesta
Soluția: faceți sistemul funcțional în mod real și în România

Deși este în vigoare încă din luna iunie 2014, sistemul de rambursare al accizei suplimentare nu funcționează – nici un transportator rutier nu a recuperat nici măcar un cent pentru combustibilul alimentat în România anul acesta. Prin comparație, firmele care au alimentat combustibil în Ungaria sau Austria - au recuperat deja TVA (A, H) și acciză (H) pentru lunile aprilie/mai/iunie încă din luna septembrie 2014.
Având în vedere această situație, UNTRR continuă să avertizeze Guvernul României că menținerea acestui sistem nefuncțional are efecte negative în lanț pentru transportatorii rutieri români - consumatorii și pasagerii români - statul român, respectiv:
- continuarea migrării consumului către alte țări:
• toți transportatorii rutieri români din zonele de frontieră, chiar dacă nu fac transport internațional - ies și alimentează în afara României pentru ca apoi să consume în țară,
• firmele românești care fac transport internațional își iau vehicule cu rezervoare din ce in ce mai mari și încearcă să alimenteze din alte țări, precum Austria sau Ungaria;
- crearea de dificultăți în desfășurarea activității operatorilor de transport români, ca și în activitatea clienților acestora - consumatorii români de mărfuri și pasagerii români;
- reducerea constantă a volumului de carburant consumat în România;
- reducerea constantă a sumelor încasate la bugetul de stat cu titlu de accize;
- apariția nevoii unor invenții artificiale pentru a compensa aceste pierderi – de exemplu, rata de schimb a cursului euro/leu pentru calcularea accizei;
- generarea unei situații perdante în lanț de tipul „ lose-lose-lose” între transportatori - clienți (consumatori și pasageri români) - stat, în locul unei situații în  care toate părțile să aibă de câștigat pe modelul „win-win-win” inițial avut în vedere prin procedura de recuperare a accizei suplimentare pe motorină;
- dezavantajarea statului român în competiția cu celelalte state membre UE și cu cele non-UE ca Serbia, Turcia, Ucraina, etc – competiție prin care autoritățile fiecărui stat încearcă să își protejeze interesele interne obținând avantaje pentru agenții economici pe care îi reprezintă și contribuind astfel la creșterea economiei naționale.

În acest context, evidențiem necesitatea ca și Statul Român să ia toate măsurile necesare pentru a asigura cel puțin un tratament egal al operatorilor de transport rutier români între ei și față de cei din alte state. Precizăm că actele normative publicate recent  cu privire la modificarea și completarea procedurii de restituire a accizei pe motorina utilizată în transporturile rutiere reprezintă un pas înainte, însă nu elimină prevederile anticoncurențiale și discriminatorii semnalate de asociația noastră, cu impact negativ asupra bunei funcționări a pieței de transport rutier din România. Toate problemele semnalate de asociația noastră autorităților române pe această temă, pot fi consultate pe https://www.untrr.ro/interventii-untrr-la-autoritati.html
Având în vedere rezultatele negative obținute până în prezent dintr-un concept bun pus în practică într-un mod defectuos, solicităm Guvernului Român să realizeze de urgență toate corecțiile necesare pentru a asigura aplicarea reală în practică a procedurii de rambursare a accizei suplimentare către transportatorii rutieri,  printr-un sistem corect care să fie făcut să funcționeze spre câștigul tuturor parților implicate - consumatori/pasageri romani, transportatori, stat.

***

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.





Ultima modificare a paginii: 30.10.2014

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii