UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 07.03.2019: UNTRR atrage din nou atenția asupra ipocriziei președintelui Franței, care prin scrisoarea adresată cetățenilor europeni militează ”Pentru o Renaștere europeană”. Lozinca „Libertate, protecție și progres” contrazisă de politicile promovate de Președintele MACRON

07.03.2019

 

Comunicat de presă

UNTRR atrage din nou atenția asupra ipocriziei președintelui Franței, care prin scrisoarea adresată cetățenilor europeni militează ”Pentru o Renaștere europeană”

Lozinca „Libertate, protecție și progres” contrazisă de politicile promovate de Președintele MACRON

 

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage din nou atenția asupra ipocriziei lansate în spațiul public de către președintele Franței, Emmanuel Macron, prin scrisoarea adresată cetățenilor europeni, în 22 de limbi, inclusiv în română, – ”Pentru o Renaștere europeană” (click aici pentru textul în original).

Președintele Franței cere suportul tuturor cetățenilor europeni, inclusiv al românilor în acest uriaș proiect, dar până în acest moment a promovat politici împotriva unității și progresului european.

Niciodată în istoria Europei nu a existat o discrepanță mai mare între vorbe și fapte. România alături de statele din Est au aderat la o Europă care avea niște principii, dar ne îndreptăm spre o Europă care sprijină doar interesele statelor din Vest. Statele din Est au făcut sacrificii pentru a repara decalajele istorice, eforturi pentru a se supune regulilor și principiilor enunțate în Tratatele de aderare, iar când reușesc să atingă bornele, interesele meschine ale statelor din Vest sunt deranjate, iar distanța între cele două tabere se mărește și mai mult, astfel că țările de la periferie nu vor fi niciodată în linie cu restul statelor.

Emmanuel Macron amintește în scrisoare despre reformarea spațiului Schengen și despre controlul riguros la frontiere, o zonă unde Franța a arătat multe slăbiciuni în criza migrației din ultimii ani. Ce a făcut Președintele francez pentru ca România să fie acceptată în spațiul Schengen? Poate că domnul Macron este dezinformat și crede că România este deja parte a spațiului Schengen?

Președintele Macron vorbește de o apărare europeană comună, de o armată comună, când românii, bulgarii și croații au restricții în a circula liber? În condițiile în care am plătit miliarde de lei să asigurăm cerințele europene de apărare a frontierelor către unele firme impuse de către statele din Vest.

Președintele Franței, Emmanuel Macron reprezintă imaginea unei Europe dezbinate, la care a contribuit decisiv prin legea care îi poartă numele și pe care a promovat-o pe vremea când era Ministrul Economiei.

Președintele Macron cere unitate acolo unde a promovat dezbinare, cere protecție acolo unde a promovat protecționism, cere libertate acolo unde închide piețele de servicii de transport pentru transportatorii din est, cere progres economic acolo unde blochează libera concurență.

Președintele Macron se confruntă cu proteste masive în propria țară pe care nu știe cum să le gestioneze, însă vorbește de renașterea europeană. Adevărul cunoscut de toată Europa este că Legea Macron a determinat creșterea curentului neoprotecționist în cadrul țărilor din Vest, în detrimentul țărilor din Estul Europei. Emmanuel Macron a fost primul lider european care a introdus segregația economică între Vest și Est, iar legea care îi poartă numele a condus la o Europă cu două clase – cea a învingătorilor și cea a învinșilor. Care este Europa în care ne cheamă președintele Macron? Cea în care dacă respectăm regulile și ajungem să stăm la masa învingătorilor suntem imediat retrogradați prin reguli noi inventate peste noapte? Românii și popoarele din Est nu vor fi niciodată în acea Europă. Noi vrem în Europa dreaptă, acolo unde nu există diferențe între fapte și vorbe.

Președintele Macron a inițiat, a sprijinit și continuă să promoveze politici de segregare economică alături de țările vest europene în detrimentul țărilor și economiilor est europene, dar îmbracă în mod ipocrit haina europeanului luptător pentru unitate și progres economic.

Începând cu 1 iulie 2016, Franța impune companiilor de transport rutier străine să-și plătească șoferii cu salariul minim francez, măsură menită să crească costurile de operare ale transportatorilor români și estici pentru a le reduce competitivitatea pentru ca în final să-i elimine din piață. Prin legea Macron, Franța își protejează proprii transportatori și angajați, în detrimentul pieței unice UE.

Președintele Macron vrea protecție numai pentru Franța și cetățenii ei sau pentru toți cetățenii europeni. Faptele arată că Președintele francez cere cetățenilor europeni măsuri de protecție numai pentru cetățenii francezi.

UNTRR a solicitat Guvernului francez încă din 2016 ca principiul care prevede plata egală pentru aceleași servicii în același loc să fie valabil și pentru companii, astfel încât să se aplice costul de referință al Comitetului Național Rutier francez (cnr.fr) și transportatorilor rutieri străini care efectuează operațiuni spre/dinspre sau cabotaj în Franța. Firmele de transport din România trebuie să plătească șoferilor salariul din Franța, dar tariful plătit firmelor din Franța este de 1,5 euro/km, cu 50% mai mare comparativ cu cel primit de firmele din România, de doar 1 euro/km.

Nu doar Franța aplică transportatorilor rutieri străini legi ale salariului minim, ci și Austria, Belgia, Germania, Italia sau Olanda. UNTRR consideră că prin aplicarea, de către aceste țări, a obligației plății unui salariu minim în transporturile rutiere desfășurate pe teritoriul lor, fără a plăti și un tarif care să acopere costurile, se încalcă suveranitatea celorlalte state membre UE.

Ipocrizia Președintelui Franței, Emmanuel Macron, este cu atât mai mare cu cât nouă țări europene - Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Italia, Luxemburg, Norvegia și Suedia, prin miniștrii transporturilor din aceste state – au format Alianța Rutieră, care promovează propriile politici neoprotecționiste în detrimentul țărilor din Estul Europei. Cum poate Președintele Franței să vorbească în scrisoarea lui de libertatea și progresul Europei, când 8 țări membre UE și una non-UE formează o alianță pentru a distruge orice urmă de competitivitate în transportul rutier european?!

În ciuda tuturor demersurilor guvernamentale est-europene și ale industriei de transport rutier din UE, instituțiile europene nu au luat măsuri urgente de stopare a neoprotecționismului și de apărare a valorilor fundamentale ale Uniunii Europene, rămânând blocate în proceduri birocratice anevoioase și fără finalitate.

Președintele Macron vrea ca noi, românii, să îi protejăm pe cetățenii francezi să progreseze, să fie mai puternici și să îi admirăm din spatele gardului Schengen?! Aparent aceasta este dorința Președintelui Macron, pe care a dovedit-o cu prisosință în ultimii ani, iar transportatorii rutieri est-europeni au simțit-o din plin pe pielea lor!

 

***

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane. 

 

 

 

 

 





Ultima modificare a paginii: 07.03.2019

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii

Centenar